
Annyi ember számolt le a Volkswagennél, mint egész Mohács, és ez csak a kezdet
A Volkswagen (VW) autógyártó mintegy 20 ezer alkalmazottja írta alá a korai nyugdíjazásról szóló megállapodást. Körülbelül kétharmaduk azonnal részlegesen nyugdíjba is vonul.

A Bild szerint a tavalyi év végi, a szakszervezetek és a munkaadók közötti kemény tárgyalások után megállapodtak egy költségcsökkentő programról, ami összesen 35 ezer munkahely megszüntetését írja elő 2030-ig, elsősorban a németországi gyárakban. Ugyanakkor
a megállapodás azt is tartalmazza, hogy a létszámcsökkentést társadalmilag elfogadható módon kell végrehajtani, és az érintetteknek bele kell egyezniük.
Az autógyárnál eltöltött idejük alapján végkielégítést kapnak a munkavállalók, ami akár a 400 ezer eurót is elérheti. Ám Gunnar Kilian HR-igazgató eddig nem árulta el, hogy valójában mennyit költöttek eddig összesen végkielégítésekre.
Most elérte a vállalt az időarányos célt, a következő lépés az 1969-es és 1970-es baby boom generáció tagjainak leépítése lesz.
Fel sem vesznek fiatalokat
– a létszámleépítések mellett az eddigi 1400-ról 600-ra csökkentik az évente kínált gyakornoki helyek számát, összesen 1,5 milliárd eurós évi megtakarítás reményében.
Akinek megmarad az állása, annak is el kell fogadnia a bérek befagyasztását. A béremelés helyett egy alapba fizetnek be, amiből a rugalmas munkaidőben dolgozókat fizetik, és megszűnik a megemelt, 1290 eurós szabadságpénz is. Enyhe vigasz, hogy 2027-től bónuszrendszert vezet be az IG Metall. A szakszervezet szerint ezek az intézkedések azonban elegendők ahhoz, hogy ne zárjanak be gyárakat.



