A Volkswagen (VW) autógyártó mintegy 20 ezer alkalmazottja írta alá a korai nyugdíjazásról szóló megállapodást. Körülbelül kétharmaduk azonnal részlegesen nyugdíjba is vonul.
A Bild szerint a tavalyi év végi, a szakszervezetek és a munkaadók közötti kemény tárgyalások után megállapodtak egy költségcsökkentő programról, ami összesen 35 ezer munkahely megszüntetését írja elő 2030-ig, elsősorban a németországi gyárakban. Ugyanakkor
a megállapodás azt is tartalmazza, hogy a létszámcsökkentést társadalmilag elfogadható módon kell végrehajtani, és az érintetteknek bele kell egyezniük.
Az autógyárnál eltöltött idejük alapján végkielégítést kapnak a munkavállalók, ami akár a 400 ezer eurót is elérheti. Ám Gunnar Kilian HR-igazgató eddig nem árulta el, hogy valójában mennyit költöttek eddig összesen végkielégítésekre.
Most elérte a vállalt az időarányos célt, a következő lépés az 1969-es és 1970-es baby boom generáció tagjainak leépítése lesz.
Fel sem vesznek fiatalokat
– a létszámleépítések mellett az eddigi 1400-ról 600-ra csökkentik az évente kínált gyakornoki helyek számát, összesen 1,5 milliárd eurós évi megtakarítás reményében.
Akinek megmarad az állása, annak is el kell fogadnia a bérek befagyasztását. A béremelés helyett egy alapba fizetnek be, amiből a rugalmas munkaidőben dolgozókat fizetik, és megszűnik a megemelt, 1290 eurós szabadságpénz is. Enyhe vigasz, hogy 2027-től bónuszrendszert vezet be az IG Metall. A szakszervezet szerint ezek az intézkedések azonban elegendők ahhoz, hogy ne zárjanak be gyárakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.