BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutális kínai felfedezés, ez felforgatja az egész világot – olyan akkumulátor jön, ami ötperces töltéssel több ezer kilométernyi hatótávot tud

A kínai vállalat egyelőre nem gyárt akkumulátorokat, de szeretne azon a piacon is meghatározóvá válni. A Huawei mellett más kínai cégek is sokat áldoznak a technológia kutatására.

A Huawei az akkumulátorok piacát is meghódítaná, legalábbis erre utal a vállalat egyik friss szabadalma, amely egy szulfidalapú szilárdtest-akkumulátorról szól. Ez egy elektromos autót akár háromezer kilométeres hatótávolsággal is felruházna, miközben a töltés csak öt percet venne igénye.

Huawei MAEXTRO S800 Smart Vehicle
A Huawei autót már gyárt, akkumulátorokat azonban még nem / Fotó: CFOTO via AFP

A szabadalom által felvázolt architektúra a Car New China összefoglalója szerint a hagyományos lítium-ion technológiánál kétszer-háromszor nagyobb energiasűrűséget tesz lehetővé, miközben az akkumulátor elektrokémiai stabilitását is javítaná. A telefongyártó megjelenése a szilárdtest-akkumulátor kutatások terén egy szélesebb trend rése a kínai autóipari és technológiai cégek részéről, miközben abból a szempontból mindenképp meglepő, hogy a Huawei nem gyárt akkumulátorokat, igaz, egyre nagyobb érdeklődést mutat akkumulátor-alapanyagok iránt.

A szilárdtest-akkumulátorok az egész piacot felforgathatják

A szilárdtest-akkumulátorok kutatása különösen azon cégek számára lehet fontos, akik szeretnék megtörni a piac jelenlegi vezetői, a CATL és a BYD uralmát, mint a Xiaomi vagy a Nio, melyek egyelőre vásárolják az akkumulátorokat, de törekszenek a vertikális integrációra. Ez nem is csoda, hiszen egy elektromos autó árának akár több mint felét is kiteheti az akkumulátor ára. Nemrég a Xiaomi is nyújtott be akkumulátoripari szabadalmat, és azt sem szabad elfelejteni, hogy az energiatároló nemcsak az autóiparban, de más hordozható elektromos eszközök gyártásakor is fontos alkatrész.

Bár a Huawei 3 ezer kilométeres hatótávolságról és 5 perces töltésről szóló kijelentései sokak érdeklődését felkeltették, szakértők szerint nem szabad elfelejteni, hogy ezek egyelőre elméleti értékek.

A szilárdtest-akkumulátor régi ígéret, de a kereskedelmi léptékig még nem jutott el

Ráadásul olyan hagyományos piacvezető cégek, mint a Toyota, a Panasonic vagy a Samsung szintén régóta kísérleteznek szilárdtest-akkumulátorokkal, de egyelőre a kereskedelmi forgalomban kapható termékekig nem jutottak el. Kínában azonban már közeledik az ipari szintű megvalósítás, így a CATL 2027-ben megkezdi egy hibrid szilárdtest-akkumulátor próbagyártását, míg 

a Gotion High-Tech Jinshi akkumulátorát már kis szériában gyártják.

Azonban egyelőre ez a technológia még túl drága az árversenyt vívó kínai elektromosautó-piacon, így a tömeges adoptáció még odébb van. A Huawei fejlesztése azonban arra utal, hogy Kína a hagyományos akkumulátorok után a következő generációban is a technológia éllovasa maradhat. Elvégre nyilvánosan elérhető adatok szerint a szilárdtest-akkumulátorok technológiájával kapcsolatban ma már kínai szervezetek évente több mint 7600 szabadalmat nyújtanak be, ami a globális kérelmek 36,7 százaléka. A japán és a dél-koreai sajtóban emiatt már a vészharangot is megkongatták.

Mérföldkő: a világ egyik legmodernebb gyárában már humanoid robotok fognak dolgozni
Nagy tervei vannak a két vállalatnak a legújabb gyárban. A tervek szerint a Foxconn novemberben mutatja be humanoid robotjait, míg a gyár a következő évben kezdheti meg a termelést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.