A tajvani Foxconn és az Nvidia Houstonba tervezett, mesterségesintelligencia-szervereket gyártó üzemében a tervek szerint humanoid robotok is fognak dolgozni két forrás szerint is.
A lépést a Reuters információi szerint a következő hónapokban véglegesíthetik és azt várják tőle, hogy az emberszerű robotok ipari alkalmazásának a mérföldkövéhez érkeznek ezzel. A Foxconn az Nvidiával közösen maga is fejleszt humanoid robotokat, de kipróbálta a kínai UBTech által készített robotokat is, ám azt egyelőre nem tudni, hogy a houstoni gyárba milyen és mennyi robot kerül majd a kezdetekben.
A vállalatok mindenesetre a következő év első negyedévétől használnák a humanoid robotokat, amikor az új gyár elkezdi az Nvidia GB300-as szerverek gyártását a tervek szerint. Bár az még nem világos, hogy mi lesz a robotok feladata, a Foxconn egy májusi prezentációja szerint az eszközöket képzik dolgok felemelésére és azok helyére pakolására, kábelek illesztésére és más összeszerelő folyamatokra is.
A houstoni gyár azért is ideális a humanoid robotok alkalmazására, mert új létesítményről van szó, ami több hellyel rendelkezik, mint más, mesterséges intelligencia szervereket gyártó helyszínek.
A Foxconn MI-szerverekkel foglalkozó leányvállalatának, a Foxconn Industrial Internetnek robotikával foglalkozó főigazgatója, Leo Guo a múlt hónapban egy iparági rendezvényen azt közölte, hogy a cég novemberben, az éves technológiai eseményén mutathat be két humanoid robotot. Ezek egyikének lábai is lehetnek, míg a másik a kerekes autonóm mobil robot (AMR) alapra épülhet majd, és olcsóbb lehet a lábakkal szerelt verziónál.
Az Nvidia áprilisban jelentette be, hogy két gyárat épít Texasban, az egyiket a Foxconnal közösen Houstanban, míg a másikat a Winstronnal Dallasban. A céget vezető Jensen Huang szerint a humanoid robotok már öt éven belül széles körben elterjedtek lesznek a gyárakban. A Mercedes és a BMW már tesztelt is ilyen robotokat a gyáraiban, míg a Tesla maga is fejleszt humanoid robotokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.