BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyűglődik a Meta, Mark Zuckerberg már a toborzást is a saját kezébe vette – szuperintelligencia-csapatot állít fel

Kiábrándító eredményt ért el a Meta Platforms a mesterséges intelligencia fejlesztésében. Mark Zuckerberg vezérigazgató mikromenedzseléssel próbálja rendezni a Meta jövőjét. A Facebook alapítója szuperintelligencia-csapatot toboroz a hirdetési ágazat bevételének biztosítására.

Mark Zuckerberg, a Meta Platforms vezérigazgatója, új szakértői csapatot állít össze az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésére.

Mark Zuckerberg FRANCE-META-ARTIFICIAL-INTELLIGENCE-NEW-LOGO
Mark Zuckerberg szuperintelligencia-csapatot állít fel a Meta versenyképességére / Fotó: Hans Lucas via AFP

Zuckerberg célja, hogy a Meta a technológiai óriások közül elsőként érje el azt a fejlettséget, amikor az algoritmusok az emberhez hasonló szinten képesek feladatokat elvégezni.

Ha sikerül elérni ezt a mérföldkövet, a képességet a Meta termékei sorába építené: nemcsak közösségimédia- és kommunikációs platformokba, hanem a mesterségesintelligencia-alapú eszközeibe is, például a Meta chatbotjába vagy az okosszemüvegként működő Ray-Ban modellbe.

Bennfentesek szerint Zuckerberg kiemelten kezeli a vállalaton belül „szuperintelligencia-csoportként” emlegetett, titkos új csapat toborzását. Az alapító körülbelül 50 új embert kíván felvenni, köztük egy új kutatási vezetőt is. A legtöbb jelentkezőt személyesen toborozza. A Facebook atyja az ügyben már egyeztetett kutatókkal és mérnökökkel a Bloomberg értesülése szerint. Sőt, a vállalat menlo parki központjában már át is rendezte az irodát, hogy az új csapattagok közvetlen közelében dolgozzanak.

A csapatépítéssel párhuzamosan Zuckerberg több milliárd dolláros befektetést tervez a Scale AI nevű vállalatba, amely adatszolgáltatásaival segít cégeket a modelljeik betanításában.

A vállalat alapítója, Alexandr Wang, a tervek szerint csatlakozik a Meta új szuperintelligencia-csoportjához. A Bloomberg szerint ez lesz a Meta eddigi legnagyobb külső befektetése.

A Meta gyötrelmes időszakát éli a kulcsfontosságú mesterséges intelligencia fejlesztésében

A vezérigazgató mikromenedzselési vágya részben a Llama 4 – a Meta legújabb nyelvi modellje – gyenge teljesítménye és fogadtatása miatt erősödött meg. Az áprilisi megjelenés csalódást keltett. A modell teljesítményét a Meta vezetése is megkérdőjelezte, miközben a fejlesztők szerint a cég túl sokat ígért, és túl keveset teljesített. Zuckerberg korábban többször is kijelentette, hogy év végére a legjobb MI-rendszert akarja, mind használhatóság, mind teljesítmény szempontjából.

A Meta végül elhalasztotta legnagyobb modellje, a „Behemoth” bemutatását is, amelyet az OpenAI, az Anthropic és a Google megoldásainál jobbnak hirdettek.

Mark Zuckerberg saját kezébe vette a mesterséges intelligencia területét

Zuckerberg korábban nyíltan beszélt arról, hogy a mesterséges intelligencia a vállalat prioritása lett. Az elmúlt két hónapban „alapítói üzemmódba” kapcsolt, vagyis egyre inkább személyesen irányítja a folyamatokat a munkamódszerét ismerők szerint.

A vezető a kudarcok hatására egyre aktívabb lett, és személyesen kezdte irányítani az új csapat létrehozását. Recruiting Party, azaz Toborzó parti néven WhatsApp-csoportot hozott létre felső vezetőknek, ahol tehetséges szakemberek lehetséges toborzásáról egyeztetnek.

A vezérigazgató reméli, hogy az új csapattal javítani tudják a Llama-modellek teljesítményét, és fejlettebb MI-eszközöket hozhatnak létre – különösen hangalapú és személyre szabott funkciók terén.

A mesterséges intelligencia már most is kulcsfontosságú a Meta hirdetési üzletága számára,

amit jól jelez, hogy a közösségimédia-vállalat idén több tízmilliárd dollárt fektet ilyen projektekbe, és Zuckerberg szerint a következő években ez az összeg „több százmilliárdra” is nőhet.

A szemünk láttára veszi át a mesterséges intelligencia az uralmat: a Meta éppen tönkretesz egy komplett szakmát

A Meta azt szeretné, ha a cégek teljesen rájuk bíznák a reklámokat. A technológiai óriás szerint a mesterséges intelligencia jövőre már a teljes kampányt meg tudja csinálni, a videókat, képeket és szövegeket is beleértve.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.