Nyűglődik a Meta, Mark Zuckerberg már a toborzást is a saját kezébe vette – szuperintelligencia-csapatot állít fel
Mark Zuckerberg, a Meta Platforms vezérigazgatója, új szakértői csapatot állít össze az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésére.

Zuckerberg célja, hogy a Meta a technológiai óriások közül elsőként érje el azt a fejlettséget, amikor az algoritmusok az emberhez hasonló szinten képesek feladatokat elvégezni.
Ha sikerül elérni ezt a mérföldkövet, a képességet a Meta termékei sorába építené: nemcsak közösségimédia- és kommunikációs platformokba, hanem a mesterségesintelligencia-alapú eszközeibe is, például a Meta chatbotjába vagy az okosszemüvegként működő Ray-Ban modellbe.
Bennfentesek szerint Zuckerberg kiemelten kezeli a vállalaton belül „szuperintelligencia-csoportként” emlegetett, titkos új csapat toborzását. Az alapító körülbelül 50 új embert kíván felvenni, köztük egy új kutatási vezetőt is. A legtöbb jelentkezőt személyesen toborozza. A Facebook atyja az ügyben már egyeztetett kutatókkal és mérnökökkel a Bloomberg értesülése szerint. Sőt, a vállalat menlo parki központjában már át is rendezte az irodát, hogy az új csapattagok közvetlen közelében dolgozzanak.
A csapatépítéssel párhuzamosan Zuckerberg több milliárd dolláros befektetést tervez a Scale AI nevű vállalatba, amely adatszolgáltatásaival segít cégeket a modelljeik betanításában.
A vállalat alapítója, Alexandr Wang, a tervek szerint csatlakozik a Meta új szuperintelligencia-csoportjához. A Bloomberg szerint ez lesz a Meta eddigi legnagyobb külső befektetése.
A Meta gyötrelmes időszakát éli a kulcsfontosságú mesterséges intelligencia fejlesztésében
A vezérigazgató mikromenedzselési vágya részben a Llama 4 – a Meta legújabb nyelvi modellje – gyenge teljesítménye és fogadtatása miatt erősödött meg. Az áprilisi megjelenés csalódást keltett. A modell teljesítményét a Meta vezetése is megkérdőjelezte, miközben a fejlesztők szerint a cég túl sokat ígért, és túl keveset teljesített. Zuckerberg korábban többször is kijelentette, hogy év végére a legjobb MI-rendszert akarja, mind használhatóság, mind teljesítmény szempontjából.
A Meta végül elhalasztotta legnagyobb modellje, a „Behemoth” bemutatását is, amelyet az OpenAI, az Anthropic és a Google megoldásainál jobbnak hirdettek.
Mark Zuckerberg saját kezébe vette a mesterséges intelligencia területét
Zuckerberg korábban nyíltan beszélt arról, hogy a mesterséges intelligencia a vállalat prioritása lett. Az elmúlt két hónapban „alapítói üzemmódba” kapcsolt, vagyis egyre inkább személyesen irányítja a folyamatokat a munkamódszerét ismerők szerint.
A vezető a kudarcok hatására egyre aktívabb lett, és személyesen kezdte irányítani az új csapat létrehozását. Recruiting Party, azaz Toborzó parti néven WhatsApp-csoportot hozott létre felső vezetőknek, ahol tehetséges szakemberek lehetséges toborzásáról egyeztetnek.
A vezérigazgató reméli, hogy az új csapattal javítani tudják a Llama-modellek teljesítményét, és fejlettebb MI-eszközöket hozhatnak létre – különösen hangalapú és személyre szabott funkciók terén.
A mesterséges intelligencia már most is kulcsfontosságú a Meta hirdetési üzletága számára,
amit jól jelez, hogy a közösségimédia-vállalat idén több tízmilliárd dollárt fektet ilyen projektekbe, és Zuckerberg szerint a következő években ez az összeg „több százmilliárdra” is nőhet.
A szemünk láttára veszi át a mesterséges intelligencia az uralmat: a Meta éppen tönkretesz egy komplett szakmát
A Meta azt szeretné, ha a cégek teljesen rájuk bíznák a reklámokat. A technológiai óriás szerint a mesterséges intelligencia jövőre már a teljes kampányt meg tudja csinálni, a videókat, képeket és szövegeket is beleértve.



