A Ford Motor Company figyelmeztetést adott ki, amely szerint a Donald Trump elnök által bevezetett importvámok kétmilliárd dolláros költséget fognak okozni a cég idei bevételeiben, meghaladva a korábbi, 1,5 milliárd dolláros becsléseket.
Az autógyártó 36 millió dolláros nettó veszteséget jelentett az idei második negyedévre, ami jelentős visszaesés az előző év azonos időszaki 1,8 milliárd dolláros nyereséghez képest, annak ellenére, hogy a bevételek 5 százalékos növekedéssel 50,2 milliárd dollárra emelkedtek.
A vámok önmagukban 800 millió dollárral terhelték meg a Ford negyedéves mérlegét, mert bár járműveinek körülbelül 80 százalékát az Egyesült Államokban gyártja, de
nagymértékben függ az importált alkatrészektől, alapanyagoktól.
Jim Farley vezérigazgató kiemelte a Fehér Házzal folytatott párbeszédet a vámkönnyítések elérése érdekében, miközben elismerte a nemzetközi versenytársak, különösen a japán gyártók, például a Toyota által jelentett kihívásokat, amelyek alacsonyabb importvámokkal szembesülnek.
Sherry House, a Ford pénzügyi igazgatója megjegyezte, hogy a mexikói és kanadai importra kivetett vámok a vártnál magasabbak és hosszabb ideig maradnak érvényben, ami tovább súlyosbítja a költségterheket.
A Ford az egész évre vonatkozó kamat- és adózás előtti eredményre (EBIT) vonatkozó előrejelzését 7,5 milliárd dollárra csökkentette a korábbi 7-8,5 milliárd dollárról. A vállalat a vámok hatását részben egymilliárd dolláros költségcsökkentő és enyhítő intézkedésekkel tervezi ellensúlyozni, többek között az ellátási lánc optimalizálásával és szelektív árstratégiákkal.
A Ford pénzügyi eredményei vegyes szegmensteljesítményt mutattak: míg a haszongépjármű-divízió, a Ford Pro erős EBIT-növekedést és bevételnövekedést ért el, az elektromosjármű-szegmens, a Ford Model e a második negyedévben jelentős, 1,3 milliárd dolláros EBIT-veszteséget könyvelt el, annak ellenére, hogy az Európában bevezetett új modelleknek köszönhetően bevétele megduplázódott, 2,4 milliárd dollárra nőtt.
A Ford befektetési fókuszát ismét a belső égésű motorokra helyezte, és elsősorban az Egyesült Államok kisvárosi és haszongépjármű-piacán lát piaci rést a teljesen elektromos járművek számára.
A Trump-kormány által a kaliforniai szigorú kibocsátási normák visszavonása és a szén-dioxid-kibocsátási jogok vásárlására fordított kiadások csökkentése szintén átalakította a Ford környezetvédelmi stratégiáját, mintegy 1,5 milliárd dollárral csökkentve a költségeket.
A Ford augusztusban rendezvényt tervez, amelyen részletesen bemutatja az Egyesült Államokban gyártandó „áttörő” elektromos járműveinek terveit, köztük egy új, 2027-re várható középkategóriás elektromos pick-upot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.