A közelmúlt indult el hódító útjára a Tesla robotaxi szolgáltatása. A cég az Amerikai Egyesült Államokban indította el ezt az üzletágat, de egyelőre még csak Texasban van lehetőség kipróbálni. Austinban egyből versenytársa is akad, ugyanis a szintén önvezető taxikkal felszerelt Waymo már évekkel korábban megvetette a lábát (pontosabban a kerekeit) a városban.
Az öntörvényű milliárdos, Elon Musk ráadásul elég egyedi módon üzent versenytársának: egy pénisz alakú képet posztolt az X közösségi oldalára. Humorosnak szánt bejegyzésében természetesen nem a saját testrészét tárta a világ elé, hanem a Tesla robotaxi szervízterületétől a texasi Austinban tett közé egy képet, ami egészen véletlenül olyan alakú, mint a férfiak becses testrésze. Nem mellékesen nagyobb terület, mint a Waymo szolgáltatása által lefedett terület.
A The Verge arról számolt be, hogy Musk üzenetére a konkurencia is reagált. Bár a Waymo a nemiszervméregetésbe nem szállt be, a versenyben felvette a kesztyűt, így egyből kibővítette szolgáltatási területét. A korábbi, mindössze 37 négyzetmérföldes szolgáltatási területtel szemben a Waymo új térképe már 90 négyzetmérföldet fed le Austinban, ami nemcsak az eddigi piacához képest jelentős bővítés, de a Tesla robotaxi területét is felülmúlja, és területe nem emlékeztet semmilyen illetlen dologra.
Közleményében a Waymo hangsúlyozta, hogy az övék az egyetlen teljesen független, bárki számára 7/24-ben elérhető önvezető taxiszolgáltatás Austinban. Ez egyértelmű utalás a Tesla korlátaira, hiszen a most elindult robotaxi egyelőre csak egy szűk kör számára érhető el, csak reggel 6 és éjfél között működik, és az anyósülésen biztonsági monitorral rendelkeznek a járművek. Hozzátették, hogy náluk nincs várólista és nincs kikötés. A szolgáltatás kizárólag az Uber alkalmazáson keresztül érhető de, de ott minden felhasználó számára.
Bár a Waymo már évek óta a piacon van, a mostani az egyik első alkalom, hogy a versenyre kényszerül az egyik olyan városban, ahol önvezető taxikat üzemeltet.
A Tesla robotaxijai ugyanis csupán június 22-e óta üzemeltnek, de az alig egy hónapos működésük során már egész hosszú hibalistát produkáltak. A biztonsági monitor jelenléte egyértelmű jele annak, hogy a vállalat nem bízik eléggé a technológiájában ahhoz, hogy felügyelet nélkül bevethesse járműveit.
Ezzel egyidőben az austini lakosok számos panaszt nyújtottak be a városhoz a Waymo lassan haladó, túlságosan óvatos járművei miatt. Az egyik ügyfél beszorult egy Waymo jármű belsejébe egy forgalmas utcán. Ennek ellenére Austinban még nem történt komolyabb biztonsági incidens egyik céggel sem.
A kínos incidensek biztosra vehetők, ahogy egyre több robotaxi kerül az utakra, és ahogy a szolgáltatási területük bővül. A Teslának mindenesetre fel kell kötni a gatyát, ugyanis a Waymo egyértelműen előbb jár a versenyben. A vállalatnak összesen több mint 1500 járműve van öt nagyvárosban:
A Tesla korábban azt közölte, hogy Arizonában és Kaliforniában szeretne terjeszkedni, bár ez utóbbihoz még számos szükséges engedélyt be kell szereznie.
A Waymo a hét elején egy másik fontos mérföldkövet is bejelentett, az autói már több 100 millió mérföldet tettek meg teljesen önvezető üzemmódban. Ebben a mutatóban a Tesla vezet, Elon Musk cége ugyanis az év elején közölte, hogy ügyfelei több mint 3,5 milliárd mérföldet tettek meg a vállalat teljes önvezetés funkciójának használata közben, amelyhez azonban mindig emberi felügyelet szükséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.