A dél-koreai vállalatok 150 milliárd dollár értékű befektetést ígértek az Egyesült Államokban, a vállalás az amerikai és a dél-koreai elnök közötti csúcstalálkozón hangzott el. A beruházások számos területet érintenek, egyebek között az autóipart, az acélgyártást, az energetikát, a légi közlekedést és más szektorokat.
Például a Hyundai Motor 2025 és 2028 között 26 milliárd dollárra növeli az amerikai befektetéseit a korábban tervezett 21 milliárd dollárról. A cég robotgyárat épít az országban, amelynek éves kapacitása 30 ezer egység lesz. A vállalat tervbe vette, hogy acélüzemet létesít Louisianában, valamint bővíti az amerikai autógyártási kapacitásait.
A bejelentett projektek érintik az energetika területét is. A Korea Hydro & Nuclear Power és a Doosan Enerbility amerikai partnereivel együttműködve épít moduláris atomreaktorokat. Ehhez kapcsolódik, hogy az állami tulajdonú Korea Gas Corp. 2028-tól kezdődően 10 évig évente 3,3 millió tonna cseppfolyósított földgázt importál az Egyesült Államokból.
Trump a csúcstalálkozón bejelentette, hogy az Egyesült Államok Dél-Koreával közösen újraéleszti a nehézségekkel küzdő amerikai hajógyártást. A Hyundai, a Korea Development Bank és a Cerberus Capital amerikai befektetési társaság több milliárd dolláros közös alapot hoznak létre, hogy fellendítsék az amerikai hajóépítést.
Ugyan részletek még nem derültek ki, de az elemzők szerint a felek új üzemeket építhetnek. A Samsung Heavy Industries és a Vigor Marine Group szintén előzetes megállapodást írt alá az amerikai haditengerészet hajóinak karbantartásáról és felújításáról, valamint hajógyárak modernizálásáról és közös hajóépítésről.
A dél-koreai Hanwha tavaly vásárolta fel az Egyesült Államok egyik legnagyobb hajógyárát Philadelphiában. A cég a csúcstalálkozó után közölte: 5 milliárd dollárt szán arra, hogy a létesítményben 20 hajóra növelje az éves termelést a jelenlegi kettőről.
A Boeing megrendelései fontos szerepet játszanak az amerikai diplomáciában, mióta Donald Trump januárban visszatért a Fehér Házba. A csúcstalálkozó után bejelentették, hogy a Korean Air dél-koreai légitársaság több mint 100 új repülőgépet vásárol az amerikai Boeing repülőgépgyártó vállalattól, 36,2 milliárd dollárért.
Az amerikai gyártó 2030-ig szállítja le a repülőgépeket. A dél-koreai légitársaság ezenfelül megállapodott a GE Aerospace-szel 19 tartalék hajtómű szállításáról 690 millió dollárért, és hajtóművek hosszú távú, 20 éves karbantartásáról 13 milliárd dollárért. Az is kiderült, hogy a Korea Zinc megállapodott a Lockheed Martinnal: az egyezség értelmében a dél-korai cég germániumot szállít az amerikai hadiipari vállalatnak.
Fontos megemlíteni, hogy Donald Trump júliusban még arról beszélt: Dél-Korea vállalta 350 milliárd dollár befektetését amerikai érdekeltségekbe. Az nem világos, hogy a mostani, 150 milliárdos ígéret átfedésben van-e a korábban vállalt összeggel.
Vietnám nagy ugrásra készül, a következő ázsiai tigris akar lenni
Vietnám akar lenni a következő ázsiai tigris, követné Dél-Korea és Tajvan gazdasági felemelkedésének példáját, hogy 2045-re bekerüljön a világ gazdag országai közé. Az út azonban nem lesz könnyű, mert átfogó reformokra van szükség a cél eléréséhez, és meg kell küzdeni az öregedő népesség, a klímaváltozás és a Donald Trump második vámháborúja jelentette kihívásokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.