Amit júniusban elveszített, azt júliusban visszahozta az Európai Unió újautó-piaca, amely 7,4 százalékkal bővült a múlt hónapban, amikor is összesen 914 680 személygépkocsira szereltek rendszámot – derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) csütörtök reggel publikált összesítéséből.
Az első hét hónap 6 491 448 jármű értékesítéséről szóló eladási statisztikája azonban még ezzel együtt is 0,7 százalékos visszaesést mutat az előző év hasonló időszakához képest. Ezúttal a kontinens piacának nagyjából egynegyedét adó Németország húzta fel az eladási adatokat, mivel a másik három meghatározó piac mindegyikén visszaesést mutattak ki az eladásokban. Júliusban
értékesítettek a kereskedők. Magyarország a 10 809 darabos teljesítményével 22,8 százalékos bővülést tudott felmutatni, amivel a jobbak közé tartozik.
Az új generációs hajtásláncok immár 59,8 százalékos részesedést hasítottak ki maguknak az újautó-piacon. Ezen belül is folytatódik a hagyományos hibridek előretörése, melyek már a teljes piac 34,7 százalékát uralják. Júliusban 313 221 darab fogyott belőlük, ez 14 százalékos éves növekményt takar.
Az elektromosautó-vásárlások 39 százalékos éves bővülési dinamikája (142 699 autó) jelentősebb ugyan, de ebben a tavalyi alacsony bázis is ludas. A tölthető (plug-in) hibrideknél mért 91 190 darabos volumen még mutatósabb, 59 százalékos pluszt testesít meg.
Eközben szépen zsugorodik a fosszilis üzemanyagokkal hajtott kocsik forgalma és piaci részesedése. A benzineseké 35-ről 28 százalékra esett egy év alatt, míg a dízeleseknél 9,5 százalékos volt július végén a piaci torta nagysága. Darabszámot tekintve a benzineseknél 20, a dízeleseknél 26 százalékos éves csökkenést mértek.
A jövőben azonban megállhat ez a negatív trend, mivel az Európai Unióban az eredetileg 2035-re tervezett piaci kiszorításuk olyan ellenkezésbe ütközött, ami gyors meghátrálásra késztetheti az elektromos átállást fetisizáló brüsszeli döntéshozókat.
A gyártók versenyében megmerevedtek az erőviszonyok, a júliusi piaci részesedések szerint
rendelkezik. A Tesla az elektromos autók összértékesítésének növekedése ellenére immár hetedik egymást követő hónapban veszített piaci részesedéséből (0,8 százalék, 8 837 eladott autó), még a statisztikában először felbukkanó, Szegeden gyárat építő BYD (1,2 százalék, 13 503 eladott autó) is megelőzi.
A másik, egyelőre európai piacvezetőnek számító kínai gyártó, az MG-ről ismert SAIC 2,1 százalékon áll, ehhez 23 316 autó értékesítésére volt szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.