BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt tart Románia: még az ágyneműt is ellopják a szállodákból – megelégelték az üzemeltetők, drasztikus szigort vezettek be

Romániában egyes tengerparti szállodák már lopásgátló eszközöket varratnak az ágyneműkbe és a törölközőkbe, miután a turisták rendszeresen hazaviszik a textíliákat és más felszereléseket, ami évente több tízezer lejes kárt okoz a hoteleknek. Sőt, a textíliákon kívül néha villanykörtéket, hamutartókat, távirányítókat, de még elemeket is eltulajdonítanak a kedves vendégek.

A román szállodákban riasztókkal látták el az ágyneműket és a törölközőket, hogy megakadályozzák az ellopásukat – számolt be a ProTV News.

vendég hotel szállás román szálloda
A vendégek nemcsak törölközőt vagy ágyneműt tulajdonítanak el a román szállodai szobákból / Fotó: Worldwide Stock / CBRE Magyarország

Az, hogy a szállodákból a vendégek törölközőket visznek el emlékbe, mindennapi, bevett szokás. A román hotelekben azonban nemcsak ezek fogyóeszközök: a lámpákat és a hamutartókat is előszeretettel eltulajdonítják az odalátogatók. Máskor a turisták megelégszenek egy-egy villanykörtével vagy a távirányítók elemeivel. 

Egyes román szállodákban az ott éjszakázók képesek tönkretenni az adagolókat, csak hogy kinyerjék belőlük a szappant és a sampont.

Az egyik hotelben csak a textíliákon keletkezett lopási kár eléri a 100 ezer lejt, azaz átszámítva a 78 millió forintot.

Ezért ez a szálloda is új eszközhöz folyamodott az eltulajdonlások megakadályozására: olyan elektronikus lopásgátlókat varrat az ágyneműkbe és a törölközőkbe, amilyeneket a ruhaüzletekben is használnak. Amikor az ilyen eszközökkel ellátott textíliákat kiviszik a szobából, a rendszer riasztja a recepciót.

Egyes turisták azt mondják, soha nem lopnának, mások viszont egyenest beismerik.

A szállodatulajdonosok a román lapnak rámutattak, hogy 

a lopások és a rongálások nemcsak anyagi kárt okoznak nekik, de a szolgáltatásaik minőségét is rontják.

Jelenleg nincs egyértelmű jogi keretrendszer, amely lehetővé tenné a károk megtérítését. Mivel a szállodák alkalmazottai nem kutathatják át a vendégek poggyászát induláskor, a károkat elkerülhetetlen veszteségként kell elszámolniuk.

„Egy nyár után több tízezer lej veszteséggel végzünk, például tavaly a medencénél elhelyezett 300 törölközőből csak körülbelül 100 maradt” – magyarázta Iuliana Tenie szállodaigazgató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.