Korlátozott darabszámban dobta piacra a brit Tesco a Nagy-Britanniában működő egységeiben azt a saját márkás, háromszög alakú szendvicseikre emlékeztető süteményt, melyet a Clubcard-program 30 éves évfordulójára ajánl a vásárlóinak – írja az Origo. A brit sajtóbeszámolók szerint a következő hetekben mintegy ezer üzletükben teszik elérhetővé a sütiszendvicset, amely 3 fontért, vagy menüben vásárolva 4 fontért lesz elvihető. A vállalat szerint évente több mint 3 millió darabot adnak el saját márkás szendvicseiből, ez inspirálta a céget a termék elkészítésére.
A sütemény-szendvics iránt nagy az érdeklődés, de a közösségi média felületein megjelentek a fanyalgó vélemények is. Az Origo a külföldi gyűjtés alapján arról ír, hogy a Tesco saját márkás sütiszendvicse főleg a Reddit felhasználói körében kapott inkább hideget, mint meleget. Többen „bűncselekménynek” minősítették az ételt. Egyvalaki pedig – szójátékkal élve – megjegyezte, hogy „Sandwich grófja pedig forog a sírjában”.
A lap arról is ír, hogy a Tesco saját márkás sütiszendvicse hetekkel azt követően érkezik a brit kiskereskedelembe, hogy az M&S nagyon hasonló összetételű „szendót” dobott piacra, ahogy hivatkozza termékét a vállalat. Az M&S szendvicse azonban nemcsak médiafigyelmet kapott, hanem adóügyi kérdéseket is felvetett. Adóügyi szakértők ugyanis még mindig vitáznak azon, hogy a terméket az édességek körébe kell-e utalni, mert ha igen, akkor az adóterhei is hasonlóan alakulnak, mint a pillecukoré vagy egyes kekszféléké.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.