Oroszországban 122 700 új személyautót adtak el szeptemberben, 18,7 százalékkal kevesebbet tavaly szeptemberrel összevetve – áll az orosz Avtostat elemző ügynökség pénteken ismertetett jelentésében. Putyin foghatja a fejét.
Az idei első kilenc hónapban 895 900 új autót értékesítettek Oroszországban, ami 22,4 százalékkal maradt el a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Szeptemberben, ahogy már hosszú ideje,
a Lada márka volt a piacvezető, 26 400 új autó eladásával, piaci részesedése pedig több mint 21 százalékos volt, ami elmaradt az egy évvel korábbi 23 százaléktól.
A második helyen a kínai Haval végzett 16 700 autóeladással. A következő három márka is kínai volt: a Geely (9700), a fehérorosz és a kínai vegyes vállalkozásában készülő Belgee (8300) és a Chery (8002).
A modellek alapján a rangsort a Lada Granta vezette, amelyekből 11 900-at adtak el. A listán a következő a Haval Jolion crossover (6400), a Lada Vesta (6000), a Belgee X50 (5500) és a Geely Monjaro (4004).
A fenti adatok egybevágnak a Világgazdaság korábbi elemzésével, miszerint az orosz autópiac és autóipar egyre nehezebb helyzetbe kerül.
Az adatok azt mutatják, hogy az orosz gazdaság a vártnál gyorsabban hűl. Ezt támasztja alá az orosz autópiac válsága, amely immáron az autókereskedések szintjére is begyűrűzött.
Az év elejétől szeptember 1-jéig Oroszország teljes területén 9 százalékkal csökkent a szalonok száma, mindösszesen 7284-et tartottak nyilván 17,1 millió négyzetkilométeren. Ebben az értékesítési pontok és a bemutatótermek is benne vannak. Ami külön baj, hogy a nagyobb lélekszámú városokban fokozott a bezárási ütem. Putyin egyre nehezebb helyzetbe kerül, mert a gazdasági problémák idővel politikaihoz vezetnek.
Mégse tudják elindítani az új Lada sorozatgyártását az oroszok: rengetegen maradtak hoppon – súlyos oka van a csúszásnak
Az új Lada Iskra szedán egyelőre gyakorlatilag elérhetetlen a vásárlók számára. Bár a hivatalos értékesítés júliusban elindult, az autó tömeggyártása csak 2026 tavaszán kezdődhet meg. Szakértők szerint feltehetően alkatrész- és logisztikai problémák adódtak, ami jól mutatja, hogy az orosz gazdaság, benne az autóiparral, a válság felé halad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.