A Graphisoft, az áramszolgáltatók és a Synergon után a Prímagáz is profitwarningot jelentett be: a társaság közlése szerint tavalyi vesztesége eléri a négymilliárd forintot. A társaság részben a jól ismert okokkal magyarázza a jelentős mínuszt: a hazai PB-piac szűkülése és a világpiaci gázárak igen magas szinten történő stabilizálódása régóta ismert a befektetők előtt is. Emellett azonban megemlít egyszeri költségeket is: többek között az átszervezési kiadásokat és használaton kívüli eszközök leírását.
A Prímagáz a tavalyi év első kilenc hónapjában már közel kétmilliárdos veszteséget halmozott fel, melyben azonban még nem szerepeltek jelentős súllyal egyszeri tételek. A bejelentés szerint a négymilliárdos éves veszteség feléért felelősek az egyszeri költségek, ebből pedig az következik, hogy üzemi szinten nem nőtt tovább jelentős mértékben a veszteség. A bruttó fedezet a tavalyi harmadik negyedévben csökkent 33 százalékra, s a világpiaci tendenciák alapján úgy tűnik, e szint környékén tudott stabilizálódni.
A Prímagáz új vezetése a sok kérdést nyitva hagyó szűkszavú profitwarning után -- ellentétben a nemzetközi gyakorlattal és a tőzsdei it-cégekkel -- nem kívánt bővebb felvilágosítást adni: így nincs hivatalos információ például arról, hogy mit takar pontosan a kétmilliárdnyi egyszeri költség, hogy a budaörsi töltőüzem megtisztításának 300 millió forintra becsült költsége ebben benne van-e, illetve hogy eladták-e már a telephelyet. (Nem hivatalos források szerint a milliárd feletti egyszeri bevételt hozó eladásra már sor került, a társaság korábbi vezérigazgatója által szignált utolsó gyorsjelentés szerint pedig a társaság csak az eladással egy időben írja le a költséget.) Amíg ezekre a kérdésekre nincs hivatalos válasz -- a cég szerint majd minden kiderül az éves gyorsjelentésből --, addig a profitwarning a befektetők és az elemzők számára lényegében értelmezhetetlen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.