Személybiztosítása tavaly az ezer megkérdezett állampolgár 43 százalékának volt, szemben a 1999. évi 40 százalékkal -- állapította meg a GfK Piackutató Intézet 2000. IV. negyedévi felmérése. A személybiztosításoknál jelentősen csökkent a tisztán elérésre szóló módozatokat kötők aránya.
2000-ben a legnépszerűbbek a vegyes életbiztosítás és a nyugdíjhoz kötődő termékek voltak. A baleset-biztosítással bírók aránya egy év alatt 12-ről 16 százalékra, a betegségbiztosítást kötötteké 4-ről 7 százalékra nőtt. Csak enyhén bővült a befektetési életbiztosítással rendelkezők aránya.
A háztartási vagyonbiztosítottak aránya csak alig nőtt: a megkérdezettek 1999. évi 68 százalékáról tavaly 70 százalékra. Ezen belül a lakosok 84 százalékának ingatlanbiztosítása, 55 százaléknak "kötelezője", 7 százalékának cascója van (utóbbi főleg a legmagasabb jövedelmű, diplomás, budapesti, 30--49 éves társadalmi csoportra jellemző).
A GfK felmérése szerint 2000-ben minden 25. felnőtt -- összességében 320 ezer személy -- kötött utasbiztosítást (balesetre, betegségre, illetve poggyászkárra). Elsősorban a 20--49 éves, diplomás, magas jövedelmű budapesti és észak-dunántúli lakosságnál népszerű e forma.
Tavaly változatlanul az ÁB-Aegon és a Hungária (HB) volt a lakosság által leginkább ismert két biztosítótársaság (róluk a megkérdezett lakosság 70, illetve 69 százaléka hallott). Előbbiek inkább az idősebb, utóbbiak pedig a fiatalabbak körében ismertek. Érdekesség, hogy az ÁB-Aegont ismerők fele még mindig Állami Biztosító vagy ÁB néven tud a társaságról, holott azt már régóta nem így hívják. Az ismertségi rangsorban ezután a Nationale-Nederlanden (23), az OTP-Garancia (19) és a Generali-Providencia (16 százalék) következik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.