BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felfedezték a betegbiztosítást

A személybiztosítási formák közt a vegyes élet- és a nyugdíjbiztosítás a legelterjedtebb itthon, de 2000-ben a privát betegség- és baleset-biztosítási állomány nőtt leginkább. Tavaly változatlanul az ÁB-Aegon és a Hungária volt a legismertebb biztosító -- olvasható egy felmérésben.

Személybiztosítása tavaly az ezer megkérdezett állampolgár 43 százalékának volt, szemben a 1999. évi 40 százalékkal -- állapította meg a GfK Piackutató Intézet 2000. IV. negyedévi felmérése. A személybiztosításoknál jelentősen csökkent a tisztán elérésre szóló módozatokat kötők aránya.
2000-ben a legnépszerűbbek a vegyes életbiztosítás és a nyugdíjhoz kötődő termékek voltak. A baleset-biztosítással bírók aránya egy év alatt 12-ről 16 százalékra, a betegségbiztosítást kötötteké 4-ről 7 százalékra nőtt. Csak enyhén bővült a befektetési életbiztosítással rendelkezők aránya.
A háztartási vagyonbiztosítottak aránya csak alig nőtt: a megkérdezettek 1999. évi 68 százalékáról tavaly 70 százalékra. Ezen belül a lakosok 84 százalékának ingatlanbiztosítása, 55 százaléknak "kötelezője", 7 százalékának cascója van (utóbbi főleg a legmagasabb jövedelmű, diplomás, budapesti, 30--49 éves társadalmi csoportra jellemző).
A GfK felmérése szerint 2000-ben minden 25. felnőtt -- összességében 320 ezer személy -- kötött utasbiztosítást (balesetre, betegségre, illetve poggyászkárra). Elsősorban a 20--49 éves, diplomás, magas jövedelmű budapesti és észak-dunántúli lakosságnál népszerű e forma.
Tavaly változatlanul az ÁB-Aegon és a Hungária (HB) volt a lakosság által leginkább ismert két biztosítótársaság (róluk a megkérdezett lakosság 70, illetve 69 százaléka hallott). Előbbiek inkább az idősebb, utóbbiak pedig a fiatalabbak körében ismertek. Érdekesség, hogy az ÁB-Aegont ismerők fele még mindig Állami Biztosító vagy ÁB néven tud a társaságról, holott azt már régóta nem így hívják. Az ismertségi rangsorban ezután a Nationale-Nederlanden (23), az OTP-Garancia (19) és a Generali-Providencia (16 százalék) következik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.