BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ABC 90 százalék felett a Graboplastban

Sikeresen zárult a Graboplast felvásárlása, az ABC Befektetési Rt. nyilvános vételi ajánlatát a papírok 90,73 százalékát képviselő részvényesek fogadták el. A felvásárlónak lehetősége van a kisebbség teljes kiszorítására.

Eredményesen zárult az új befolyásszerzési szabályok alapján lebonyolított első felvásárlási akció. Az ABC Befektetési Rt. a Graboplast törzsrészvényeinek 90,73 százalékát szerezte meg részvényenként 1800 forintos ajánlati áron.
A felvásárlót a tranzakció megkezdése előtti napokban a Wallis-csoport tagjai alapították, de később a Graboplast vezető menedzserei is mintegy 3 százalékos részesedést szereztek az ABC-ben. A Wallis egyébként 25,1 százalékos részével szintén elfogadta az ajánlatot. Az ABC célja a Graboplast tőzsdei kivezetése.
Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója, aki egyben az ABC vezérigazgatói posztját is betölti, úgy kommentálta a történteket, hogy várakozáson felüli eredménnyel zárult a folyamat. Ez arra készteti a vezetést, hogy a kialakult helyzetet értékeljék, a továbblépés feladatait kimunkálják, azaz végigvigyék az ajánlatban megfogalmazottak végrehajtását.
A cégvezető szavai arra utalnak, hogy az ABC megfontolja a kisebbség teljes kiszorítását. Erre az értékpapírtörvény (éptv.) módosítása teremtett lehetőséget. Mivel a felvásárló 90 százalék feletti befolyást ért el, így a megfelelő feltételek teljesülése után 30 napig legalább az ajánlatban szereplő áron vételi jog illetheti meg a tulajdonába nem került részvényeket. Ezt követően lehetőség van az át nem adott részvények érvénytelenítésére, míg a helyükbe lépő új papírok a felvásárló tulajdonába kerülnek.
Egyébként a kisebbség kiszorítás nélkül is szabadulhat papírjaitól, hiszen a felvásárlótól az eljárás lezárását követő 30 napon belül kérhetik, hogy az legalább az ajánlati áron vegye meg részvényeiket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.