Az FHB szeptember végéig 63,6 milliárd forint névértékű jelzáloglevelet bocsátott ki, ebből 37 milliárdnyit az idén. A tervek szerint a negyedik negyedévben még 30-33 milliárdnyival jelenik meg a piacon - mondta Pataki Sándor, az értékpapír-szakterület vezetője a bank tegnapi tájékoztatóján.
Ezzel a jelzáloglevél-piacon 68,3 százalékos a részesedése, amiből várhatóan 2003-2005-re 35-40 százalékot tud megtartani. Jelenleg egyedül az FHB értékesíti nyilvánosan a jelzálogleveleit, az OTP és a HVB Jelzálogbank eddig csak zárt körben adott el. Az FHB eddig 52 milliárdot nyilvános kibocsátás útján terített a piacon.
Az FHB 2003 elején 750 millió-1 milliárd euró értékű nemzetközi kibocsátási programot indít el. Várhatóan a jövő évre tervezett 120 milliárdos kibocsátásból már 70 milliárdnyit a külföldi tőkepiacon fog értékesíteni.
A Moody's nemzetközi hitelminősítő intézet hétfőn A1 kockázati besorolást adott az FHB jelzálogleveleire, a bankot pedig szeptemberben még A3 kategóriába sorolta. A jelzáloglevél-forgalmazók a tegnapi megbeszélésen jelezték a banknak, hogy a rating óta érezhetően nőtt a külföldi befektetők érdeklődése, azonban túl kicsinek tartják az egyes sorozatok méretét. Pataki hangsúlyozta, hogy a nemzetközi kibocsátás során 100 millió euró össznévérték a minimális elvárás, ezért itthon is várhatóan 20-25 milliárd forintra növelik majd az egyes sorozatok méretét.
Gyuris Dániel vezérigazgató lapunk kérdésére elmondta, az FHB középtávú stratégiájának része, hogy a magánszemélyek is vásárolják ezt a fajta értékpapírt. Jelenleg mindössze 1-2 százalék van magánbefektetőknél. Ez az arány a fejlett jelzáloglevél-piacokon sem több 10-15 százaléknál.
A hétfői aukcióra az FHB 9,5 százalékban határozta meg a 2008. március 16-án lejáró jelzáloglevél fix kamatát. Ebből a papírból a bank legfeljebb 10 milliárd forint össznévértékűt értékesít. A vezérigazgató elmondta: a jegyzéseket csak akkor fogadják el, ha a befektetők hozamelvárásai megegyeznek a bankéval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.