Zöld út az MP biztosítóinak
Az életbiztosítások esetében a folyamatos és egyszeri díjas konstrukciókkal jelenne meg a biztosító, míg a nem élet szegmensben baleset- és lakásbiztosításokkal - mondta a Világgazdaságnak Kramer P. Stephan, a cég első számú vezetője, az igazgatóság tagja. Az indulócsomagot egyébként jövőre további termékekkel szeretné bővíteni a biztosítótársaság, így gépkocsi-, utas-, illetve befektetésalapú (unit-linked) biztosításokkal.
Kérdésünkre, hogy mi történik a posta hálózatában jelenleg forgalmazott Generali-Providencia-, OTP-Garancia-, illetve Európai Utazási Biztosító-termékekkel, Kramer Stephan azt válaszolta: az MP értelemszerűen nem teremt versenyhelyzetet saját termékeinek, ezért tárgyalásokon próbálja a "békés egymás mellett élést" megvalósítani. Az OTP-Garancia konstrukciói 2002 közepén jelentek meg a posta hálózatában, míg a Generali-Providencia Biztosító termékeit mintegy 12 éve forgalmazza az MP.
Az eddigi értékesítési tapasztalatok alapján a 6-7. helyet tudná megszerezni a Magyar Posta Rt. a hazai piacon - vázolta az igazgatósági tag. A piac bővülési potenciálja alapján a meglévő ügyfélkörre építve a testreszabott termékekkel dinamikus növekedésre van kilátás. Az MP egyébként a német postánál már bevált értékesítési módszert szeretné a magyar viszonyokra átültetni. A várakozások szerint a biztosítók 4-5 éven belül nyereségessé válhatnak. Kezdetben a 6-7. helyet szeretnék megszerezni a hazai biztosítók között - ez mintegy másfél százalékos piaci részesedést jelentene -, ám öt év távlatában már az első öt közé szeretnének bekerülni. (FB)


