Vegyes teljesítményt nyújtott a három BÉT-en jegyzett bankpapír 2005-ben, a legjobban az idén is az OTP részvényesei járhattak.
A tavalyi és az idei esztendő első hónapjainak egyik sztárja, az Földhitel- és Jelzálogbank Rt. papírjai csupán 1,70 százalékos árnövekedést mutatnak a tavalyi év végéhez képest. Aki 2004. december 31-én vásárolt FHB-részvényt, az a legmagasabb, 26,44 százalékos nyereséggel januárban tudta eladni azt. Az FHB-papírjainak ára azóta néhány rossz időszak kivételével tartotta magát, egészen a harmadik negyedéves gyorsjelentésig. Az első kilenchavi profitot annak ellenére sem értékelte a piac, hogy az megfelel az előzetesen tervezettnek, és nincsenek veszélyben az év egészére kitűzött célok sem.
Kellemes meglepetés viszont a három tőzsdei bank közül a legkisebb: az Inter-Európa Bank Rt. papírjai mostanra 18 százalékos árfolyamnyereséget biztosítanak, pénteken az IEB a BÉT-en 2125 forinton zárt, szemben a tavalyi év végi 1801 forinttal. A hitelintézet is az év elején nyújtotta a legnagyobb nyereséget: február 1-jén 2350 forinton állt, ez 30,48 százalékos nyereség 2004 végéhez képest. Az IEB árfolyam-növekedése nyáron és ősszel tíz százalék alatt maradt, számottevő erősödést a napokban mutatott.
Erős volt és az is maradt az OTP: pénteki 6980 forintos ára 25,31 százalékos izmosodás a tavalyi év végihez hasonlítva. A papír ára májustól szinte töretlenül erősödött szeptember 27-éig, akkor elérte csúcsát – 8530 forintot –, amely 55 százalékos drágulás 2004. december 31-éhez képest. Az árfolyam azután negatív korrekciós csatornába került. Csupán a gyorsjelentés hozott ismét árnövekedést, az OTP a harmadik negyedévben 41 milliárd forintos IFRS szerinti nettó eredményt termelt, amely 1,1 százalékkal teljesítette felül az elemzői várakozásokat. Később, több nem fundamentális ok ismét jóval 7000 forint alá nyomta az árát. Az elemzők hosszabb távon vételre ajánlják a vezető magyar bankpapírt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.