Egyre több a piacon a mobilbanki ügyfél
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel június végén 781 ezer lakossági és 77 ezer vállalati ügyfélnek volt Magyarországon – derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt.-nek a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve készített felméréséből.
A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15, egy év alatt pedig 44 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 9, 12 hónap alatt pedig 32 százalékkal nőtt. A mobilbanki szolgáltatást nyújtó hitelintézeteknél az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 14,5 százalékot ért el a második negyedév végén. A GKI előrejelzése szerint a lakossági mobilbanking ügyfelek száma az év végére 840 ezer fölé emelkedhet.
A felmérési adatok alapján a mobiltelefon-előfizetések közel 9,6 százalékához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés. A fél év végén hozzávetőlegesen 55 ezer webkártya volt használatban, ez 3 százalékkal több, mint egy negyedévvel és 57 százalékkal, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva – állapítja meg a felmérés. (VG)
A virtuális bankkártyák (webkártyák) kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. A webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártyaszámmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra.


