Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel június végén 781 ezer lakossági és 77 ezer vállalati ügyfélnek volt Magyarországon – derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt.-nek a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve készített felméréséből.
A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15, egy év alatt pedig 44 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 9, 12 hónap alatt pedig 32 százalékkal nőtt. A mobilbanki szolgáltatást nyújtó hitelintézeteknél az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 14,5 százalékot ért el a második negyedév végén. A GKI előrejelzése szerint a lakossági mobilbanking ügyfelek száma az év végére 840 ezer fölé emelkedhet.
A felmérési adatok alapján a mobiltelefon-előfizetések közel 9,6 százalékához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés. A fél év végén hozzávetőlegesen 55 ezer webkártya volt használatban, ez 3 százalékkal több, mint egy negyedévvel és 57 százalékkal, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva – állapítja meg a felmérés. (VG)
A virtuális bankkártyák (webkártyák) kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. A webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártyaszámmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.