BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassul a jármű-biztosítási piac

Továbbra is nő a kötelező biztosítások piacán a kis biztosítók piaci részesedése – derül ki a Mabisz 2006 első negyedéves nem hivatalos adataiból. A korábbi évek első negyedéveinek összehasonlításából látható, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) csökkenő tendenciát mutató növekedési üteme folytatódott az idei évben is. A korábbi évek két számjegyű növekedése egy számjegyűre módosult az idei évre, s ez természetesen összefügg az országban eladott gépjárművek számának egyre lanyhuló fejlődésével. A teljes biztosítási szektor elmúlt 12 hónapos, 17 százalékos növekedéséhez képest a kgfb-k díjbevételei csupán 7,4, a casco biztosítások pedig csupán 4,7 százalékot produkáltak.

A kötelező biztosítások novemberi kampánya eddig minden évben alaposan átrendezte a piacot. A kampányidőszakot követő következő év első negyedéves jelentésében hagyományosan azok a biztosítók szerepelnek jobban, amelyek a kampányban sok új ügyfelet gyűjtöttek – ezek általában az alacsony áraikkal csábító kis biztosítók. Azonban év végére a helyzet a nagy biztosítók javára némiképp módosul, hiszen ők kiterjedt fiók- és ügynökhálózatuk révén az év során a kgfb-piacra újonnan belépő ügyfelek nagy részét hódítják meg.

A részletes adatok tanúsága szerint az elmúlt év végéhez képest a leginkább a MÁV és a TIR biztosítóegyesület, valamint a nagyobbak közül az Uniqa és az OTP-Garancia piaci részesedése növekedett. A legnagyobb biztosítók részesedése az elmúlt évek során folyamatosan csökkent. A piac két legnagyobb szereplője, az Allianz és a Generali együttes piaci részesedése 2002 első negyedévében még 72 százalék felett volt, míg az idei évre már csak 57 százalék. Látványos díjbevétel-fejlődésen ment keresztül az elmúlt években az Uniqa Biztosító, amely a tavalyi kampányban jól hajrázott, és idén először érte el a hatszázalékos piaci részesedést, ezzel alaposan megszorongatva a hagyományosan harmadik legnagyobb K&H (volt Argosz) biztosítót. Utóbbi a 2003-as 9 százalék feletti piaci részesedéséből mára csupán 7,4-et tartott meg.

A vesztesek sora sajnos hosszabb, ugyanis a néhány évvel ezelőtt nulla körüli piaci részt képviselő három biztosítóegyesület, illetve a marginális pozíciót elfoglaló Posta Általános Biztosító mára együttesen több mint 15 százalékot képvisel.

A nagyok mellett sokat vesztettek azok a biztosítók, amelyek a kgfb-kampányok bevezetése után alacsony áraikkal próbálták megszerezni az ügyfeleket, ám azok később elpártoltak tőlük.





Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.