A bankokat a legtöbbször azért marasztalta el a versenyhatóság, mert úgymond megtévesztették hiteltermékeik reklámjaiban az ügyfeleket. A hitelintézetek többnyire azt sérelmezik, hogy a rendelkezésükre álló szűkös reklámfelületeken képtelenség teljes körű információt közölni a bemutatni kívánt termékről.
A többször is elmarasztaltak között volt a legnagyobb hazai bank, az OTP, amelyet 2006-ban a fogyasztók megtévesztése miatt 100 millió forintra bírságoltak, s mivel a GVH Versenytanácsának megítélése szerint nem változtatott jogsértő magatartásán, ezért a múlt év végén már 200 millió forint megfizetésére ítélték a pénzintézetet. Az OTP azonban nem ismerte el az elmarasztalás jogosságát, és fellebbezett. Első fokon a Fővárosi Bíróság nem adott helyt a keresetnek.
A piactisztítási folyamat egyébként végigszáguldott a bankszférán. A versenyfelügyeleti eljárás eredményeképpen az Erste 2, a Raiffeisen 9, a Budapest Bank 12, a K&H 15, a CIB ugyancsak 15 és a Citibank 20 millió forintos bírságot „érdemelt ki”.
A Raiffeisen Bank azonban korántsem örülhetett sokáig annak, hogy a többiekhez képest csekély, pár milliós bírsággal megúszta. Az elmúlt esztendő Év bankárját adó pénzintézetről olyan véleményt formált a GVH, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, és ezért 80 millió forintos bírságot kell fizetnie.
Az osztrák hitelintézetet azért büntették meg, mert az egyik reklámkampányában azt állította, hogy „Legújabb lakáshiteleinknél most Ön határozza meg a törlesztőrészletet”. A versenyhatóság álláspontja szerint a Raiffeisen nem nyújtott objektív képet pénzügyi termékéről.
A minap az egyik nagy pénzintézethez szorosan kötődő pénzügyi szolgáltató első embere azt mondta, hogy azért nem élnek a széles körű reklámkampány nyújtotta marketingfogással, mert tartanak attól, hogy bármit is sugallnának leendő ügyfeleiknek, a GVH találna benne bírságolásra érdemes motívumot, így hát azzal a módszerrel élnek, hogy újságcikkeken keresztül ajánlják az emberek figyelmébe tevékenységüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.