Miért nem kötnek casco-t? Csak ha kötelező, akkor fizetik az autósok
Ma átlagosan több mint harmadával kerül kevesebbe a casco biztosítás, mint három éve, a kárráfordítás mértéke ugyanakkor javult az ágazatban az előző évhez képest, így annak jövedelmezősége a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) statisztikái alapján nincs veszélyben.
Igaz, a szektor szereplőinek véleménye megoszlik arról, merre tart a piac. Abban egységesek a vélemények, hogy itthon rendkívül alacsony a cascopenetráció (20 százalék körüli), ezért még óriási növekedési lehetőségek rejlenek benne.
Ám ilyen típusú biztosítást jellemzően csak azok kötnek, akiknek a finanszírozó kötelezően előírja, és a hitelszerződés lejártakor azonnal megszüntetik a biztosítási szerződésüket. Optimistább piaci jóslatok szerint az utóbbi évekre jellemző kiélezett verseny miatti jelentős lemorzsolódás legalább véget érhet, a piac konszolidálódhat, és az autósok hozzáállása is változhat.
Mások viszont az internetes összehasonlító oldalak által gerjesztett verseny további nyomására számítanak.


