BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért nem kötnek casco-t? Csak ha kötelező, akkor fizetik az autósok

A cascoüzletág díjbevétele közel négy százalékkal csökkent tavaly, ez – tekintve, hogy a szerződések száma majdnem másfél százalékkal nőtt – a díjszintek jelentős csökkenésével magyarázható.

Ma átlagosan több mint harmadával kerül kevesebbe a casco biztosítás, mint három éve, a kárráfordítás mértéke ugyanakkor javult az ágazatban az előző évhez képest, így annak jövedelmezősége a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) statisztikái alapján nincs veszélyben.

Igaz, a szektor szereplőinek véleménye megoszlik arról, merre tart a piac. Abban egységesek a vélemények, hogy itthon rendkívül alacsony a cascopenetráció (20 százalék körüli), ezért még óriási növekedési lehetőségek rejlenek benne.

Ám ilyen típusú biztosítást jellemzően csak azok kötnek, akiknek a finanszírozó kötelezően előírja, és a hitelszerződés lejártakor azonnal megszüntetik a biztosítási szerződésüket. Optimistább piaci jóslatok szerint az utóbbi évekre jellemző kiélezett verseny miatti jelentős lemorzsolódás legalább véget érhet, a piac konszolidálódhat, és az autósok hozzáállása is változhat.

Mások viszont az internetes összehasonlító oldalak által gerjesztett verseny további nyomására számítanak.

További részletek itt olvashatók

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.