Közel 200 ezer lakossági szerződést kötött, ezzel az átszerződők harmadát vitte el a novemberi kötelező gépjár-mű-felelősségbiztosítási (kgfb-) kampányban az Allianz Biztosító. A társaság minden kötelező mellé eladott egy másik biztosítási terméket vagy szolgáltatást is: jellemzően casco vagy lakásbiztosítást. Az Allianz a banki vonalon is erősített, az Allianz Bank ügyfeleinek a száma ugyanis tavaly év végén már meghaladta a százezer főt, a 2006. október óta működő hitelintézet mérlegfőösszege 15 milliárdról 60 milliárd forintra nőtt.
Inkább ügyfél-, mint kgfb-kampány volt ez az év végi egy hónap – mondta a biztosító sajtótájékoztatóján tegnap Kálózdi Tamás vezérigazgató-helyettes. Hozzátette: ilyen erős szerzési időszaka a biztosítónak öt-hat éve nem volt, a 70 ezres vesztés mellett ugyanis bőven pozitív szaldóval zártak, mivel 120 ezer új ügyfelet szereztek.
Tudatosan leépített viszont a piacvezető a flottaszegmensben, ahol megemelt, egyes versenytársakénál jóval magasabb tarifái miatt jelentősebb piacvesztést kellett elkönyvelnie. A biztosító üzletpolitikája szerint ugyanakkor ezen a területen a rendkívül magas kockázatok miatt inkább nem száll be az irracionális árversenybe – indokolta az eredményt Kisbenedek Péter elnök-vezérigazgató. Szerinte az nem jó stratégia, ha a lakossági szegmens keresztfinanszírozza a nagy tehergépjármű-flottákat.
A biztosítási piac idei évével kapcsolatos várakozásairól Kisbenedek elmondta: az elmúlt években végbement nagy befektetési boom (unit-linked termékek felfutása) után az idén a biztonság kerül előtérbe. Az Allianz például a közelmúltban emelte meg igen jelentős mértékben egyik befektetési életbiztosítása kockázati elemét, az ügyfeleknek ugyanis egyre inkább erre van igényük. Egy évvel ezelőtt egy ilyen termék még senkinek sem kellett volna – tette hozzá. A cég az év elején jelent meg életbiztosításai mellé köthető kiegészítő munkanélküliség-biztosításával, amely 30–120 ezer forintos havi fedezetet nyújt termékcsomagtól függően. VV
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.