Keresztértékesítésben is tarolt az Allianz
Közel 200 ezer lakossági szerződést kötött, ezzel az átszerződők harmadát vitte el a novemberi kötelező gépjár-mű-felelősségbiztosítási (kgfb-) kampányban az Allianz Biztosító. A társaság minden kötelező mellé eladott egy másik biztosítási terméket vagy szolgáltatást is: jellemzően casco vagy lakásbiztosítást. Az Allianz a banki vonalon is erősített, az Allianz Bank ügyfeleinek a száma ugyanis tavaly év végén már meghaladta a százezer főt, a 2006. október óta működő hitelintézet mérlegfőösszege 15 milliárdról 60 milliárd forintra nőtt.
Inkább ügyfél-, mint kgfb-kampány volt ez az év végi egy hónap – mondta a biztosító sajtótájékoztatóján tegnap Kálózdi Tamás vezérigazgató-helyettes. Hozzátette: ilyen erős szerzési időszaka a biztosítónak öt-hat éve nem volt, a 70 ezres vesztés mellett ugyanis bőven pozitív szaldóval zártak, mivel 120 ezer új ügyfelet szereztek.
Tudatosan leépített viszont a piacvezető a flottaszegmensben, ahol megemelt, egyes versenytársakénál jóval magasabb tarifái miatt jelentősebb piacvesztést kellett elkönyvelnie. A biztosító üzletpolitikája szerint ugyanakkor ezen a területen a rendkívül magas kockázatok miatt inkább nem száll be az irracionális árversenybe – indokolta az eredményt Kisbenedek Péter elnök-vezérigazgató. Szerinte az nem jó stratégia, ha a lakossági szegmens keresztfinanszírozza a nagy tehergépjármű-flottákat.
A biztosítási piac idei évével kapcsolatos várakozásairól Kisbenedek elmondta: az elmúlt években végbement nagy befektetési boom (unit-linked termékek felfutása) után az idén a biztonság kerül előtérbe. Az Allianz például a közelmúltban emelte meg igen jelentős mértékben egyik befektetési életbiztosítása kockázati elemét, az ügyfeleknek ugyanis egyre inkább erre van igényük. Egy évvel ezelőtt egy ilyen termék még senkinek sem kellett volna – tette hozzá. A cég az év elején jelent meg életbiztosításai mellé köthető kiegészítő munkanélküliség-biztosításával, amely 30–120 ezer forintos havi fedezetet nyújt termékcsomagtól függően. VV


