Olcsóbb biztosítóra váltunk - a barátok javaslata alapján
Biztosítót elsősorban az alacsonyabb díj, illetve a magasabb hozam reményében váltanak az ügyfelek. Százból negyvenen ugyanakkor a döntés előtt egy-két óránál többen nem bíbelődnek a tájékozódással.
Bár egy új szolgáltató kiválasztását megelőzően ma már sokan tájékozódnak a biztosítók honlapjairól, a legtöbben változatlanul a család és az ismerősök véleményére hagyatkoznak inkább. Az Aegon megbízásából készült reprezentatív, telefonos felmérés során a 375 válaszadó 58 százaléka ezt jelölte meg döntése kiemelten fontos indokaként. A második legfontosabb érv a korábbi szolgáltatóval való elégedetlenség (46 százalék), míg a biztosító jó hírneve a válaszadók 37 százaléka, a jobb szerződési feltételeket, kedvező kiegészítő szolgáltatásokat pedig kevesebb, mint a válaszadók harmada számára volt döntő szempont a választásnál.
A tájékozódásra, információk begyűjtésére ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint fele szán időt (48 százalék). Ők akár egy-két napot is hajlandóak eltölteni azzal, hogy megalapozottan döntsenek. Közel hasonló viszont azok aránya, akik legfeljebb a tanácsadójukat hajlandóak végighallgatni, egy-két óránál többet pedig végképp nem áldoznak a biztosítóváltás előtt a tájékozódásra. Az információgyűjtésnek ma már viszonylag fontos forrása az internet, hiszen százból 47 válaszadó a biztosítók honlapját kiemelt információforrásként említette.
Az ismerősök, családtagok véleménye a többség számára hasonlóan fontos szerepet játszik, minden második megkérdezett (51százalék) sorolta a leginkább fajsúlyos információszerző csatornák közé az ő véleményüket. A biztosítóváltás legfőbb akadályai között a megkérdezettek többsége (60 százaléka) a kedvezmények, hozamok elvesztését említette meg, de hasonlóan fajsúlyos (53 százalék) visszatartó erő a papírmunka, a nehézkes ügyintézés is. A biztosítót váltók többsége (72 százalék) ugyanakkor úgy érzi: megérte új szolgáltatóhoz szegődnie.
Tény ugyanakkor, hogy az ügyfelek többsége hűséges biztosítójához – 70 százalékuk több mint hét éve ügyfele biztosítójának. Ez persze nem zárja ki, hogy közben más biztosítónak is ügyfele lett, de alapvetően elégedett biztosítója szolgáltatásaival. A megkérdezettek 77 százaléka ötös skálán négyesre vagy ötösre értékelte biztosítóját. A válaszadók átlagosztályzata 4,14-es volt. A megkérdezettek között a lakásbiztosítás volt a legelterjedtebb, amellyel a válaszadók 97 százaléka rendelkezett. Ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás 69 százalékkal, míg casco biztosításról például csak a megkérdezettek 25 százaléka számolt be.