BUX 41,517.26
-3.40%
BUMIX 3,904.4
-0.66%
CETOP20 1,966.33
-1.32%
OTP 9,812
-4.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-2.22%
+0.20%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,630
+1.88%
RABA 1,160
-0.43%
-3.88%
-3.34%
0.00%
+0.92%
-1.93%
-10.20%
0.00%
0.00%
-1.56%
OTT1 149.2
0.00%
+0.99%
MOL 2,756
-4.04%
DELTA 38.35
-3.76%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.40%
EHEP 1,690
-5.06%
+3.45%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-1.13%
-1.77%
0.00%
-2.17%
-6.44%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+3.48%
NAP 1,206
-0.33%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Kgfb: Az Uniqa nyerte eddig a legtöbbet

A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portál összesítése szerint 530 ezren váltottak kötelező biztosítást novemberben az interneten keresztül. Ebből 30 ezren használták a biztosítók saját honlapjait, 500 ezren pedig az on-line biztosításközvetítőket. Az interneten váltók mintegy 60 százaléka – 310 ezer autós - a Netrisk.hu szolgáltatását vette igénybe. A biztosítók között az Uniqa nyerte a legtöbb ügyfelet november végéig.

Beigazolódtak az internet térnyeréséről a kötelező biztosítási kampány első napjaiban tett jóslatok: novemberben 530 ezren váltottak biztosítást az interneten keresztül a Netrisk.hu összesítése szerint, így az internet vált a biztosítók közötti verseny fő színterévé.  A biztosítók saját oldalain 30 ezren, független online alkuszokon keresztül pedig mintegy 500 ezren szerződtek újra. A döntő többség tehát a biztosítók ajánlatait összehasonlítva választott új szolgáltatót magának.

Az internet térnyerése, a díjak összehasonlíthatósága nyomán rendkívül éles a piaci verseny, amit a biztosítók novemberi eredményei is tükröznek. A legtöbb szerződést az Allianz kötötte november végéig a Netrisken, ám még ez a jó eredmény sem volt elég ahhoz, hogy a társaság növelni tudja ügyfelei számát. A piacvezető biztosítónál csaknem 89 ezer autós mondta fel a szerződését, míg új szerződést ugyanitt 71 ezren kötöttek.

A vesztett és nyert ügyfelek szaldója tehát negatív egyelőre. Igaz, december végéig a mérleg még pozitívra fordulhat, hiszen az Allianz a hagyományos értékesítési csatornákon és a flottaszerződésekben is erős, melyek összesített adatai még nem ismertek. Ráadásul az új szerződések megkötésére még az év végig lehetősége van azoknak, akik november végéig felmondták a régi szerződésüket, de az újat még nem kötötték meg.
 
A novemberi statisztika szerint az elveszített ügyfeleket is figyelembe véve a biztosítók között az Uniqa teljesített a legjobban. A társaság összesen csaknem 30 ezerrel növelte ügyfélállományát. De jól zárta a novembert a Genertel és az Aegon is.  A novemberi kampány legnagyobb vesztese a Groupama és a Wabard. Előbbi ügyfélállománya 21 ezerrel, utóbbié 26 ezerrel csökkent a Netrisk.hu adatai alapján. 

Az újrakötésekben a Groupama számai szintén kirívóak: az „új” szerződések 73 százalékát meglévő ügyfelek kötötték. Az Allianznál is magas, 58 százalék a régi-új ügyfelek aránya. E két biztosítót kivéve egyetlen más társaságnál sem közelíti meg ez a szám az ötven százalékot.
 
Az idei kampányban tapasztalt rendkívüli árverseny a flottaszerződések esetében is fordulatot hozott. A novemberi statisztika szerint a kisebb, 5-25 járműből álló céges autóflották tulajdonosai is járművenként kalkulálják ki a biztosítási díjat a Netrisken, az egyéni ügyfeleknek járó tarifák ugyanis az idén sok esetben alacsonyabbak, mint a flottaszerződéseké.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek