BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Prémium ügyfelek a bankoknál

Megtakarításra koncentráló klienseket termelt ki a pénzügyi válság

Kialakult egy új banki ügyfélkör a gazdasági válság hatására – mondta Devics Éva, a Raiffeisen Bank megtakarítási üzletágának vezetője a társaság sajtótájékoztatóján. Mostanra olyannyira felerősödött a magasabb jövedelemmel rendelkező ügyfelek bankokkal szembeni elvárása, hogy a Raiffeisen szerint már külön kliensi körnek tekinthetők. Ezek a prémium ügyfelek az anyagi lehetőségüknek köszönhetően, továbbá a gazdasági összefüggések és a banki szolgáltatások mélyebb ismerete révén egyedi problémamegoldást, gyakori személyes konzultációt és kényelmi szolgáltatásokat igényelnek.

A banki ügyfélkiszolgálásban a sztenderdizált termékekkel megcélzott hagyományos lakossági, valamint az egyedi vagyonkezelést igénylő privát banki ügyfelek közötti átmenetet képező szegmensnek a nyugati országokban nagy múltja van, Magyarországon viszont a legtöbb szolgáltató a lakossági kategóriába sorolja őket. A Raiffeisen számításai szerint nálunk mintegy 300 ezerre tehető azok száma, akik nyolcmillió forint fölötti megtakarítással rendelkeznek, közülük 250 ezer azonban „mezei” lakossági ügyfélnek számít a bankoknál. Egyebek között őket szeretné most megszólítani a hitelintézet új prémium banki szolgáltatásaival. A szolgáltatáscsomagot a vagyonosokon kívül még olyan kliensek kérhetik, akiknek a jövedelme meghaladja a hazai átlag dupláját (vagyis jelenleg havonta 280 ezer forint fölött van), illetve azok, akiknek legalább 15 millió forintos hitelük van, ekkora kölcsön felvétele ugyanis a Raiffeisen szerint magas jövedelmet feltételez.

A prémium kategóriás ügyfélkör olyan szolgáltatásokat kaphat, mint például a vagyon- és a nyugdíjtervezés, az ezekkel kapcsolatos kérdéseket pedig saját pénzügyi tanácsadójával beszélheti meg külön banki tárgyalóban. Erre az összes fiókban még nincs lehetőség, egyelőre összesen 38 budapesti és vidéki egységben van ilyen helyiség. Ezek a kliensek egyébként a számlavezetés során minden fontosabb szolgáltatást ingyen vehetnek igénybe, nem kell fizetniük például az elektronikus úton lebonyolított tranzakciókért, a készpénzfelvételért vagy a bankkártyáért, emellett a banki ügyintézés és a hitelelbírálás is gyorsabb lehet számukra.

Ami valószínűleg még ennél is fontosabb, hogy a sima lakossági ügyfelekkel szemben a prémium kliensek értékpapírok kezelésére is alkalmas tartós befektetési számlát (tbsz) is igényelhetnek a banknál (a lakossági ügyfelek számára tbsz-ből egyelőre csak betétszámla van a Raiffeisennél), amelyre az átlagos klienseknél lényegesen többféle befektetési alapot vásárolhatnak meg. A teljes privát banki alapkínálat ugyan nem érhető el számukra, de Denics Éva szerint az a mintegy százféle befektetési jegy, amelyhez hozzájuthatnak, kielégíti a prémium szegmens igényeit. HB

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.