BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Prémium ügyfelek a bankoknál

Megtakarításra koncentráló klienseket termelt ki a pénzügyi válság

Kialakult egy új banki ügyfélkör a gazdasági válság hatására – mondta Devics Éva, a Raiffeisen Bank megtakarítási üzletágának vezetője a társaság sajtótájékoztatóján. Mostanra olyannyira felerősödött a magasabb jövedelemmel rendelkező ügyfelek bankokkal szembeni elvárása, hogy a Raiffeisen szerint már külön kliensi körnek tekinthetők. Ezek a prémium ügyfelek az anyagi lehetőségüknek köszönhetően, továbbá a gazdasági összefüggések és a banki szolgáltatások mélyebb ismerete révén egyedi problémamegoldást, gyakori személyes konzultációt és kényelmi szolgáltatásokat igényelnek.

A banki ügyfélkiszolgálásban a sztenderdizált termékekkel megcélzott hagyományos lakossági, valamint az egyedi vagyonkezelést igénylő privát banki ügyfelek közötti átmenetet képező szegmensnek a nyugati országokban nagy múltja van, Magyarországon viszont a legtöbb szolgáltató a lakossági kategóriába sorolja őket. A Raiffeisen számításai szerint nálunk mintegy 300 ezerre tehető azok száma, akik nyolcmillió forint fölötti megtakarítással rendelkeznek, közülük 250 ezer azonban „mezei” lakossági ügyfélnek számít a bankoknál. Egyebek között őket szeretné most megszólítani a hitelintézet új prémium banki szolgáltatásaival. A szolgáltatáscsomagot a vagyonosokon kívül még olyan kliensek kérhetik, akiknek a jövedelme meghaladja a hazai átlag dupláját (vagyis jelenleg havonta 280 ezer forint fölött van), illetve azok, akiknek legalább 15 millió forintos hitelük van, ekkora kölcsön felvétele ugyanis a Raiffeisen szerint magas jövedelmet feltételez.

A prémium kategóriás ügyfélkör olyan szolgáltatásokat kaphat, mint például a vagyon- és a nyugdíjtervezés, az ezekkel kapcsolatos kérdéseket pedig saját pénzügyi tanácsadójával beszélheti meg külön banki tárgyalóban. Erre az összes fiókban még nincs lehetőség, egyelőre összesen 38 budapesti és vidéki egységben van ilyen helyiség. Ezek a kliensek egyébként a számlavezetés során minden fontosabb szolgáltatást ingyen vehetnek igénybe, nem kell fizetniük például az elektronikus úton lebonyolított tranzakciókért, a készpénzfelvételért vagy a bankkártyáért, emellett a banki ügyintézés és a hitelelbírálás is gyorsabb lehet számukra.

Ami valószínűleg még ennél is fontosabb, hogy a sima lakossági ügyfelekkel szemben a prémium kliensek értékpapírok kezelésére is alkalmas tartós befektetési számlát (tbsz) is igényelhetnek a banknál (a lakossági ügyfelek számára tbsz-ből egyelőre csak betétszámla van a Raiffeisennél), amelyre az átlagos klienseknél lényegesen többféle befektetési alapot vásárolhatnak meg. A teljes privát banki alapkínálat ugyan nem érhető el számukra, de Denics Éva szerint az a mintegy százféle befektetési jegy, amelyhez hozzájuthatnak, kielégíti a prémium szegmens igényeit. HB

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.