A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) nemrég publikált harmadik negyedéves adatai szerint a szegmens mintegy 10 százalékkal bővül még annak ellenére is, hogy az összesítés nem tartalmazza a CIG Pannónia adatait.

A látszólag rózsás képet viszont árnyalja, hogy a piac növekedését valójában az egyszeri díjas életbiztosítások okozták, amelyek nem hoznak folyamatos díjbevételt a társaságoknak. Ebben a szegmensben az első kilenc hónapban 122 milliárd forintnyi díjbevétel keletkezett, ez több mint 50 százalékkal haladja meg az előző évit. A rendszeres díjas életbiztosítások díjbevétele viszont tovább csökkent – közölte Paál Zoltán, a Mabisz életbiztosítási tagozatának elnöke. Erre utal, hogy a korrigált életbiztosítási díjbevétel tavalyhoz képest 3,3 százalékkal, 206,6 milliárd forintra zsugorodott.

A vezető szereplő az egyszeri díjas biztosításoknál az Allianz és a Posta Biztosító volt. Az Allianz 42,6 milliárd forintnyi díjbevételéből 25,7 milliárd forintnyit ezen a piacon értékesített, ezzel a tavalyi több mint tízszeresére bővült a cégnél az egyszeri díjas kötések volumene. A Posta életbiztosítójánál szinte csak egyszeri díjas életbiztosításokat értékesítettek az első kilenc hónapban, a 24,6 milliárd forintnyi forgalomból csaknem 23 milliárdot vittek el az ilyen termékek. Így a teljes díjbevételek területén a maga 8 százalékos részesedésével a Posta az ötödik helyre kapaszkodott fel a biztosítók rangsorában, nem egészen 2 százalékos korrigált díjbevétele alapján viszont az első tucatba sem jutott be.

A piacot egyébként még mindig az ING vezeti, amely 55,9 milliárd forintnyi, zömében rendszeres díjas életbiztosítást értékesített az első három negyedév során. A dobogós helyeken az Allianz és a Generali áll, utóbbi cég hajszálnyival előzi meg az Aegont és a Groupama Garanciát. A korrigált díjbevételek alapján is az ING vezet, őt követi az Aegon és a Generali.