BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elégedettek a netkártyás magyarországi ügyfelek

Az online vásárlók túlnyomó többsége elégedett a szolgáltatásokkal a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) februári felmérése szerint. A válaszadók 60 százaléka már fizetett interneten keresztül bankkártyával, és nem volt rossz tapasztalata. Az NFH honlapján választ adó fogyasztók 39 százaléka azonban még nem fizetett a neten való barangolás közben bankkártyával. Online vásárlás és fizetés során csak a válaszadók egy százalékát érték kellemetlen meglepetések. A fő panasz, hogy a kereskedők árfolyamváltozás miatt más összeget emeltek le a kártyáról, illetve technikai hiba miatt kétszer emelték le a termék árát, vagy akár a megrendelt és kifizetett áru nem jut el a vevőig.

Az internetes áruházak forgalma viszont töretlenül emelkedik Magyarországon: a GKIeNET adatai szerint tavaly már 135 milliárd forintot költöttek el online boltokban az ügyfelek, ez hozzávetőlegesen egyharmadával több az egy évvel korábbinál, a 2007-es forgalomnak pedig a háromszorosa.

A GKIeNET adatai szerint Magyarországon a 14 év felettiek 42 százaléka töltött netezéssel havi legalább egy órát 2009 végén (megközelítőleg 3,5 millió fő), ez az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékpontos javulást jelent. A magyarországi lakosok 12 százaléka vett már interneten keresztül valamilyen terméket vagy szolgáltatást, míg a rendszeresen (havonta legalább egy órát) internetezők 29 százaléka vásárolt már a világhálón. B. M.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.