Itt lopják el a legtöbb autót hazánkban
„Amikor az autó esetenként több milliós értékét állítjuk szembe a havi pár ezer forintos költséggel, amibe a casco biztosítás kerül, egyértelműnek tűnik a döntés. Az autótulajdonosok egy része ezt az egyszerű számítást csak az után végzi el, hogy szembesült a kárral. Utólag viszont már nem tudunk segíteni azoknak, akik nem kötöttek biztosítást. Érdemes ezért előre mérlegelni: megéri-e az a havi párezer forintos díj, hogy nyugodtan aludjunk, mert tudjuk, ha elviszik az autónkat, lesz mire támaszkodni.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.
Az Országos Rendőr Főkapitányság (ORFK) adatai szerint a 2010-ben eltulajdonított 6109 jármű túlnyomó része személygépkocsi, összesen 4885 darab. Bár 2009-hez képest az összes ellopott járművek száma 4,5 százalékkal csökkent, a személygépkocsiknál ez a kedvező tendencia alig jelentkezett, szinte ugyanannyi személyautót vittek el. Emelkedett a lopások száma Csongrád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom és Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Csökkent ugyan az esetek száma az előző évekhez képest, de a többi megyével összehasonlítva még mindig kiemelkedően magas Budapesten, ahol az összes személyautó lopás 62 százaléka, 3777 eset történt. Legjobb a helyzet Békés, Vas és Nógrád megyében, ahol tavaly kevesebb mint 35 autót tulajdonították el.
„Egy autó vásárlása még manapság is a lakásvásárlás után az egyik legnagyobb pénzügyi döntés. Általában több éves spórolás eredményeként vagy hitelfelvétellel sikerül megszerezni a kívánt járművet. Elvesztése nagyon súlyos csapás, különösen azoknak, akiknek a munkájukhoz vagy a munkahelyre történő eljutáshoz nélkülözhetetlen az autó. Ilyenkor, ha nem sikerül heteken belül megnyugtató megoldást találni, akár a munkahely és így a család egzisztenciája is veszélybe kerülhet.” – tette hozzá Kaszab Attila. - „Ma már havi néhány ezer forintos költséggel megvásárolható a védelem a saját hibából okozott vagy a lopás miatt keletkezett kár ellen”. A szakember szerint a piacon egyre több megfizethető, egyéni igényekre szabott casco megoldás elérhető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett.
Ugyanakkor egy korábbi felmérés arra világít rá, hogy a casco nélkül autózók fele a magas díjakra, harmaduk pedig az autó korára hivatkozva nem köt casco biztosítást járművére. A kotelezo.hu internetes szakportál felmérésének eredményeiből kiderül, a casco biztosítást elutasítók gyakran hivatkoztak még a biztosító gyenge fizetési hajlandóságára, illetve az egyéb okok között a magas önrészt és azt említették, hogy saját hibájukból úgysem okoznak kárt.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint a múlt év végén 4,076 millió autósnak volt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása (kgfb), míg cascót csak ötödük, 799 ezer kötött.


