Nagyot drágult a casco
Az emelkedés oka részben a díjak növekedése, részben pedig az új autók növekvő száma – tulajdonosaik ezekre a nagyobb értékük miatt magasabb összegért tudnak biztosítást kötni.
Az összes casco 40 százalékát idén (csakúgy, mint tavaly) casco nélküli használt autóra kötik, jellemzően annak megvásárlása során. A második leggyakoribb ok az évfordulós szerződésváltás. Örvendetes adat ugyanakkor, hogy a tavalyi 16-ról ugyanakkor 22 százalékra nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautókra kötött cascokötések aránya, mivel augusztus végéig a tavalyi 36 ezer helyett idén már közel 44 ezer új személyautót adtak el Magyarországon.
„Jelentős eltérést tapasztalunk az átlagdíjakban aszerint, hogy mi a szerződéskötés oka – mondta Sebestyén László, a Netrisk. hu vezérigazgatója. – Átlagosan 90 ezer forint feletti összeget, vagyis 63 százalékkal többet fizetnek az új autót vásárló ügyfelek azoknál, akik a szerződésük évfordulóján váltanak új biztosításra (55 ezer forint). Az előbbi szerződések arányának növekedése automatikusan emeli a piacon tapasztalható átlagos díjszintet is.” A magasabb díjszint egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon. Ha lehetőségük van rá, a kgfb-vel együtt kötnek cascót, mivel az együttkötés során nyújtott kedvezménnyel akár a díj negyedét is meg tudják spórolni. Sokan választják az önrész mértékének növelését is.


