Nyolcmillióra büntették a Budapest Bankot a hirdetései miatt
Az MNB 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Budapest Bankra, annak a személyi kölcsöneivel kapcsolatos jogsértő kereskedelmi kommunikációja miatt. A hitelintézet számos hirdetésében nem megfelelő módon tette közzé a teljes hiteldíj-mutatót.
A jegybank korlátozott terjedelmű fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a Budapest Banknál. A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja – elektronikus és médiahirdetései – során. A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (vagyis feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó teljes hiteldíj-mutató mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet - közölte az MNB.
A jogsértések miatt az MNB kötelezte a hitelintézetet a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, s e mellett 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a bankkal szemben.
A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele.


