Csalódást keltő beszámolót tett közzé a Philips a második negyedévéről. A kínai eladásokban fellépett átmeneti visszaesés rányomta bélyegét a holland egészségügyi-technológiai konszern teljesítményére. Bár a 4,29 milliárd eurós negyedéves bevétel négy százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, így is a tervként megfogalmazott bővülési sáv alsó szélén van, és a Thomson Reuters elemzői konszenzusától 4,9 százalékkal marad el. Az egy évvel ezelőtti 289 millió eurós adózott eredmény 2 millióra redukálódott a második negyedévben. A kiigazított, kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 611-ről 661 millió euróra nőtt, megfelelve az előzetes elemzői várakozásoknak. A javulás elsősorban a diagnosztikai és terápiás üzletágnak köszönhető – írja a Reuters.
A gyengébb számok hírére 3,1 százalékot esett az árfolyam, de a cég még így is masszív 13 százalékos pluszban van az idén. Frans van Houten vezérigazgató sietett megnyugtatni a befektetőket, hogy egyszeri eredményromlásról van szó csupán, a második fél évben behozzák az elmaradásokat, és teljesítik a tervszámokat is. Egyedül a Brexit kiszámíthatatlan hatásai miatt aggódnak. Kínában az okozott gondot, hogy a kormány szigorította a levegőtisztaság-védelmi szabályozást, hatalmas keresletet generálva a személyi légtisztítók piacán. A Philips eladásai azonban estek, mivel az olcsóbban termelő kínai konkurencia készletkiárusítással rontotta a hollandok piaci lehetőségeit.
A fogkeféktől az alvásterápiás készülékekig számos terméket gyártó személyiegészség-megőrzési üzletág forgalma 2 százalékkal nőtt, ami szintén nem túl biztató, viszont a vezérigazgató szerint itt is meglesz az előre tervezett 4-6 százalékos éves forgalomnövekedés. Van Houten a Philips kórházieszköz-gyártó üzletágának javuló teljesítményére alapozza optimizmusát, főként a magas haszonkulccsal értékesíthető orvosi szkennerek, ultrahangkészülékek iránt növekvő kínai és amerikai megrendelések táplálják a derűlátását. A teljes megrendelésállomány a kórházi berendezéseknél 9 százalékkal nőtt a második negyedévben, míg az említett kulcspiacokon két számjegyű volt a bővülés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.