Minden évben azt tapasztaljuk, hogy a diákok, a pedagógusok és a szülők is igénylik a pénzügyi, gazdasági műveltség erősítését – mondta Kerekes György István, a magyarországi és határon túli középiskolák számára meghirdetett PénzSztár pénzügyi, gazdasági és vállalkozói versenyt szervező versenyközpont vezetője az idei megmérettetést beharangozó tájékoztatón. A négytagú csapatok – köztük közel ezer magyarországi és csaknem száz határon túli – októberben kétfordulós internetes előselejtezőn mérik össze tudásukat. Ezután 115 csapat kerül a következő, különböző helyszíneken rendezett fordulóba, amelyet novemberben egy-egy közép- és elődöntő, majd decemberben ötcsapatos döntő követ.
A verseny szervezői 500-600 iskolával kifejezetten szoros kapcsolatot építettek ki, a felkészüléshez pedig megfelelő tudásanyaggal látják el a diákokat és a felkészítő tanárokat is. Kerekes György István a Világgazdaság kérdésére elmondta, megfogalmazták javaslataikat a pénzügyi oktatás szükségességéről, annak tantervbe építéséről, bíznak benne, hogy nemcsak a szakgimnáziumokban, hanem a gimnáziumokban is lesz pénzügyi oktatás.
A Budapest Bank már húsz éve foglalkozik a pénzügyi tudatosság fejlesztésével, ezért is lett a PénzSztár főtámogatója – mondta Puskás András, a bank kockázatkezelésért és működtetésért felelős vezérigazgató-helyettese. A bank a fiatalokat munkatársként is kiemelten kezeli, amit az is igazol, hogy központjukban 150 gyakornokot foglalkoztatnak.
A pénzügyi ismeretek fiatalkori elsajátítása azért fontos, hogy később megfontolt döntések születhessenek, akár egy életbiztosításról, de a verseny segíthet a jövő biztosítási szakembereinek kinevelésében is – érvelt Kádár Gabriella, a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. vezérigazgatója a támogatás mellett. Kollár Kinga, a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője szerint a PénzSztár sokat segíthet az információkat nagyrészt online szerző fiatalok fogyasztói magatartásának tudatosabbá alakításában, Sinkáné Csendes Ágnes, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adóügyi szakfőigazgatója pedig a digitális világban felnövő generáció adótudatosságának fejlesztéséhez tartja jó eszköznek a versenyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.