Pénz- és tőkepiac

Hajtóművek nélkül is emelkedik a GE

A cég nehéz időszakon van túl, ennek ellenére van esély rá, hogy az elmúlt hetek részvényár-emelkedése tartós maradhat.

Habár az elmúlt hét közepén még az volt a legfontosabb hír a General Electricről (GE), hogy újabb elbocsátásokra készül a hajtóműgyártó részlegében, az újabb, felfelé módosított célárak reményt adhatnak, hogy az elmúlt hetek részvényár-emelkedése tartós maradhat.

Nehéz időkön van túl a GE. A cég – korábban az egyik ikonja a kétezres évek növekedésének és a sok iparágat összefogó konglomerátumok építésének – 2016 óta válságba került. A lendületvesztés először a bevételek folyamatos csökkenésével, majd a nyereség eltűnésével és veszteségbe fordulással járt.

A 2016 júliusában még történelmi rekordot döntő részvényárfolyam két év alatt az ötödére esett vissza.

 

Fotó: Refinitiv, VG-grafka

Tavaly aztán számos átszervezést követően úgy tűnt, hogy a kilábalás megkezdődhet, és a részvényárak újra szárnyalni kezdtek. A cég jó teljesítményében az egyik legnagyobb szerepet a GE Aviation üzletág kapta, amely repülőgép-hajtóművek gyártásával foglalkozott. Ennek vetett drasztikusan véget az idei pandémia okozta válság, és a légiipar teljes ellehetetlenülése. A cég kénytelen volt több mint 25 százalékos leépítést végrehajtani ebben a részlegében, és nem zárta ki, hogy továbbiakra is szükség lesz még.

A BioPharma leányvállalat eladása jelentősen csökkentette az adósságállományt, miközben a vállalat készpénztartalékai látványosan növekedtek, majd gyors egymásutánban két nagy elemzőház is vételre javasolta a cég részvényeit. Először a Bank of America elemzője adott ki értekezést arról, hogy a vakcinák megjelenése komoly hajtóerő lehet a GE számára, majd az Oppenheimer felminősítése következett. A módosított kilátásokkal felülteljesítőre változtatták a cég besorolását, és a célárat is jelentősen, 12 dollárra emelték fel.

A grafikont elemezve is látványos az a lendület, amellyel félévnyi oldalazást követően meg tudott indulni a GE-részvény, és ha hiszünk a vakcinák rövid távú elkészülésében és a légi közlekedés lassú visszarendeződésében,

akkor a papírban még a 12 dolláros célárnál is nagyobb potenciál lehet.

repülőgépgyártás General Electric
Kapcsolódó cikkek