Új IPO-csúcs születhet Hongkongban
Mégis lesz az idén rekorddöntés a hongkongi tőzsdén, igaz, jóval szerényebb kivitelben, mint korábban tervezték. Emlékezetes: az Alibaba fintech leányvállalata, az Ant Group november 5-re időzített elsődleges részvénykibocsátását (IPO) a pekingi vezetés közbenjárására viharos körülmények közt visszavonták, de így is jut zsákmány a kiéhezett befektetőknek a JD Health International képében. Az Ant a 37,4 milliárd dollárra tervezett IPO-jával világcsúcsot állított volna fel, amelyen fele-fele részben osztozott volna a bevezetést szimultán lebonyolító sanghaji Star tőzsde és a hongkongi börze. A JD Health ötödakkora hongkongi IPO-ja iránt is erős az érdeklődés, köszönhetően az anyacég, az e-kereskedelem révén nagyra nőtt JD.com tulajdonosi körében 20 százalékkal szereplő Tencentnek és a 12 százalékos pakettel rendelkező Walmartnak. A stabil háttér kedvez az online egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó JD Healthnek, ahogy az is, hogy tevékenységi köre egyelőre nem áll a pekingi vezetés monopóliumellenes küzdelmének fókuszában. Itt ugyanis piaci verseny bontakozott ki a JD Health és a 34,6 milliárd dollárra értékelt Alibaba Health között. A JD Health 3,5 milliárd dollárt vonna be IPO-jával a piacról, s ha a kiemelkedő kereslet esetére tartalékolt plusz 15 százalékos részvénycsomagot is piacra dobják, akkor négymilliárdot szednek össze, s a kapitalizációjuk a Reuters szerint megközelíti a 29 milliárd dollárt. A forrást piaci pozíciójuk megerősítésére fordítják, ebbe beletartozhat a hagyományos gyógyszertárhálózatok felvásárlása és az online jelenlét fokozása is. A jegyzés tegnap indult. A GIC szingapúri állami vagyonalap, a Tiger Global és a BlackRock már bejelentkezett, ők együtt egy 1,35 milliárd dolláros pakettre tartanak igényt. Kedden zárul a jegyzés, a kereskedést december 8-án indítanák. A járvány közepette a JD Health felhasználói tábora június végére 72,5 milliósra gyarapodott az egy évvel korábbi 53,5 milliósról, s a cég a tavalyi 1,6 milliárd dolláros bevétele alapján a legnagyobb kínai online gyógyászati platformnak számít. A Frost & Sullivan adatai szerint az online gyógyszerpiac 29,8 százaléka is az övék.
A kínai cég
3,5
milliárd dolláros részvénykibocsátást tervez

