Bennfentesek szerint egyelőre nem egyhamar oldódhat meg a globális chiphiány.
A chiphiány kapcsán a legfájóbb pont, hogy a kijelzőkhöz szükséges eszközök hiányoznak a világon a legjobban
– mondta Bosnyák Zsolt, az Equilor szenior elemzője. Hozzátéve: mindezek következtében elszabadultak ezen alkatrészek árai, s a probléma még ennél is komolyabbá vált ugyanis olyan nagy autógyárak, mint a Ford, a Nissan és a Volkswagen, kénytelen volt visszavágni gépjármű termelését, melynek következtében akár 60 milliárd dolláros bevételkiesést is elszenvedhet a globális autóipar.
A koronavírus megjelenésével hatalmasat ugrott a chip kereslet, mivel az emberek kénytelenek voltak elkezdeni otthonról dolgozni, melynek következtében dinamikusan megnőtt a számítástechnikai eszközök kereslete
– emlékeztetett az elemző.
Így a nagyobb chip gyártók átálltak az autó chipek előállításáról egyéb termékekre, majd miután ismét beindult az autópiac, akkor már nem volt kapacitás újraindítani a nélkülözhetetlen kis integrált áramkörök gyártását.
Átformálja a piacokat a globális csiphiány
A csiphiány nem csupán az autóipart sújtja, az áldozatok között vannak az okostelefonokat és a hálózati eszközöket gyártó cégek is, és persze néhány győztes sziluettje is kezd kirajzolódni.