Alapjáraton üzemel a GM két fő pickup üzeme, de a cég három másik gyárban is felfüggeszti a termelést néhány hétre, ahol különböző SUV modelleket szerelnek. A Wall Street Journal emlékeztet, hogy a GM-nek korábban sikerült elkerülnie a nyereséges tehergépjármű- és SUV-gyártólánc megszakadását. Bár az év első felében a vállalat 325 ezer járművel csökkentette a termelését Észak-Amerikában a chiphiány miatt, de ezek közül mindössze 10 ezer volt pickup vagy SUV. Az elmúlt hetekben azonban a chiphiány már az eddig kímélt modellek gyártását is érintette. Ezért a vállalat profit warningot adott ki a második félévre.

Fotó: Shutterstock

A Ford a jövő héttől fogja vissza a pickupok gyártását három teherautó-üzemében. A Fordot már az első félévben is drámaian érintette a chiphiány. A cég  áprilisban közölte, hogy várakozásai szerint a félvezetőhiány idén 2,5 milliárd dolláros veszteséget jelent. 

A globális chiphiány a legtöbb autógyártónál az év eleje óta fékezi a termelést. A félvezetőket a motoroktól a légzsákokon át az érintőképernyős kijelzőkig szinte minden egységbe beépítik.

Az amerikai tőzsdei lap idézi a Wards Intelligence becslését. E szerint az autóeladások az Egyesült Államokban a múlt hónapban 14 százalékot zuhantak év per év alapon. A világjárvány legnehezebb hónapjait leszámítva, idén augusztusban produkálta az évtized legalacsonyabb értékesítési ütemét az iparág.