Pénz- és tőkepiac

Növelte előnyét az Inditex a globális divatpiacon

Míg a svédek még nem érték el a pandémia előtti bevételi számaikat, a világelső spanyolok könnyedén túlléptek rajtuk.

Csalódást keltett reggel a Hennes & Mauritz (H&M) divatcikk-kiskereskedelmi vállalat negyedéves előzetes forgalmi jelentése.

A cég 55,6 milliárd svéd koronás (1 svéd korona = 34,42 forint) árbevétele ugyanis, amely év/év bázison a Refinitiv elemzői konszenzusa által várt 14 százalék helyett csupán 9 százalékkal bővült, még mindig 11 százalékos lemaradásban van a 2019 azonos időszakában közzétett tényadattól. Kedvező viszont, hogy az online értékesítés 36 százalékkal gyarapodott az utóbbi két negyedévben

A reakció a stockholmi tőzsdén sem maradhatott el, a részvények már a délelőtti kereskedésben több mint 3 százalékkal, 170 korona alá gyengültek.

A menedzsment a vártnál kisebb forgalmat változatlanul a járvány miatt elrendelt korlátozásokkal magyarázta. Hozzátették, a vevők régiónként eltérő mértékben maradtak távol üzleteiktől, és különösen Ázsiában volt fájó a lassulás. A világ második legnagyobb divatkereskedője teljes körű gyorsjelentését szeptember 30-án hozza nyilvánosságra.

A szegmens globális piacvezetőjét, a spanyol Zarát tulajdonló Inditex azonban ma publikálta beszámolóját, és – mint kiderült – a befektetők örömére, hiszen a május és július között elért csaknem 7 milliárd eurós forgalom 7 százalékkal fejelte meg a két évvel korábbi, azaz a pandémiát megelőző, összehasonlítható időszak értékesítéseit.

Fotó: Shutterstock

A trend pedig azóta is töretlenül folytatódik, lévén augusztusban és szeptember első hetében már 9 százalékos volt a növekedés a kétéves és 22 százalékos az éves bázishoz képest.

Jóllehet Pablo Isla, az Inditex ügyvezető elnöke is kiemelte az ázsiai nehézségeket, ám mint hozzáfűzte, ennek ellenére az üzletek forgalma és az online értékesítés is magas fordulatszámon pörgött a három hónapos periódusban.

Az elemzők szerint az Inditex márkamenedzserei – a Zara mellett egyébként a Massimo Duttinál is – remek ütemben éreztek rá a munkahelyen hordható divatos ruhák iránti kereslet visszatérésére, ahogy a nagyvárosok élete világszerte elkezdett visszarázódni a rendes kerékvágásba.

Így aztán a spanyol társaság negyedéves 850 millió eurós nettó nyeresége közel a négyszeresére nőtt az éves bázishoz mérten, és 4 százalékkal túlszárnyalta a 2019 második negyedévében kitermelt profitot is.

Az Inditex boltjainak 99 százaléka már újra kinyitott, habár az online átállás miatt ez csak 6654 üzletet jelent, míg egy éve még 7337-et kereshettek fel a vevők. Az e-keres-kedelem 25 százalékkal nőhet az üzleti év végéig.

A cég részvényei Madridban a fentiek ellenére 2 százalékkal, 30 euró alá estek.

A Refinitiv által a figyelembe vett elemzők közül 11 vételre, 4 eladásra, míg 15 tartásra ajánlja az Inditexet, a medián célár 32, míg az átlagos célár 31,52 euró. A H&M papírjait 13 elemző venné, míg 5 eladná, tartásra pedig kereken 10 javasolja.

A medián célár 207,15, az átlagos célár pedig 209 svéd korona. Az elemzőházak tehát – még nem ismervén az utolsó negyedéves eredményadatokat – nagyobb perspektívát láttak a stockholmi konszernben, ám ebben valószínűleg változás lesz a most közzétett számok hatására.

divatkereskedelem Inditex Zara Massimo Dutti H&M
Kapcsolódó cikkek