A Zara márkáról ismert Inditex 2,5 milliárd eurós profitra tett szert februárban indult üzleti évének első kilenc hónapjában. Ez a tavalyi bázisidőszakban számítottnál 273 százalékkal magasabb. A vásárlási szokások és a tömeg ismét a 2019-es évet idézik, ahogy a bevétel is: a tárgyidőszakban 19,33 milliárd euró folyt be a kasszába, csupán félmilliárddal kevesebb a pandémiát megelőző évivel, viszont 37 százalékkal verve a tavalyi 14,1 milliárdot.

Fotó: YING TANG / AFP

Fő világpiaci riválisa, a H&M a novemberrel zárult három hónap forgalmi adatait közölte. E szerint az éves összevetésben 8 százalékkal 56,8 milliárd svéd koronára (5,52 milliárd euró) nőtt a bevétel, az elemzői konszenzussal egyezően. Ez összemérhető a 2019-es hasonló időszak adatával. A negyedéves nyereségadatokat a gyorsjelentésével egy időben, jövő januárban teszi közzé a társaság.