A Ford további 20 milliárd dollárt is hajlandó arra költeni, hogy átszervezze üzletágát, és felkészüljön az elektromos járművekkel fémjelzett jövőre – adta hírül a The Verge.

Az amerikai autógyár azon is gondolkodik, hogy elektromos jármű üzletágát egy speciális felvásárló társaságként (SPAC) elkülönítse, hogy ezzel további befektetéseket vonzzon.

A Ford azt már korábban nyilvánosságra hozta, hogy 2025-ig 30 milliárd dollárt költene elektromobilitásra és önvezető járművek fejlesztésére, most ezt az összeget szeretné tovább duzzasztani.

Fotó: Bloomberg

Iparági hírek szerint a Ford az Apple és a Tesla korábbi vezetőjét, Doug Fieldet bízza meg a részleg átszervezéssel, ami magában foglalja a gyárak elektromos járműgyártásra való átállítását, és az ehhez szükséges mérnöki gárda felvételét is.

A Ford igen komoly versenyben áll riválisaival. Bár csak az F-sorozatú teherautóiból többet értékesít éves szinten, mint az elektromos autók elsőszámú gyártójának számító Tesla az összes autójából, a részvénypiacok és a befektetők mégis nagyobb bizalommal jutalmazzák vízióját a közlekedés teljesen elektromos jövőjéről, mint a Fordot.

Jim Farley vezérigazgató célja az, hogy megpróbálja megváltoztatni ezt, és megmutassa, hogy cége igenis versenyképes.

A Ford a közelmúltban bejelentette, hogy megduplázza a készülő elektromos pickupja, az F-150 Lightning gyártását, valamint megtriplázza a Mustang Mach-E gyártását, ami 2023-ra a tervek szerint eléri az évi 200 000 darabot.

Év elején kerül forgalomba az E-Transit névre hallgató elektromos furgon is. Amennyiben ezt sikerül megvalósítani, úgy a Ford megelőzi a Teslát, Musk cégének Cybertruckja ugyanis csúszásban van, és valószínűleg 2023-ban kezdődhet csak a sorozatgyártás.

Elektromos pickup teherautóval a piacon csak a Rivian és a GMC van jelen.

Fotó: STRINGER

A piaci versenyben Jim Farley nagyon sok tekintetben a Tesla utánzását tűzte ki célul, és nem pusztán az elektromos járművekre történő átállásban. Az autógyár egy nagyszabású, Ford Plusnak nevezett üzleti terv mögé állt be, és olyan autókat kíván megalkotni, amelyek hálózatba vannak kapcsolva egymással, és a Telsához hasonlóan online is lehetne frissíteni őket.

A Ford egyúttal bejelentette azt is, hogy 2023-tól kezdve a Google által készített Android fogja működtetni az infotainment-rendszereket autóiban.