A PepsiCo megvizsgálja az orosz üzletágával kapcsolatos lehetőségeket, beleértve az üzletág értékének leírását is 

– jelentette kedden a Wall Street Journal az ügyet ismerő személyekre hivatkozva.

A WSJ beszámolója szerint azonban a vállalat vonakodik bezárni oroszországi egységét, mivel az olyan napi szükségleti cikkeket is előállít, mint a tej és a bébitápszer.

Az ország ukrajnai invázióját követően egyre nagyobb politikai nyomás nehezedik a nyugati vállalatokra, hogy állítsák le az oroszországi üzleti tevékenységüket.

Kedd este a McDonald's – a posztszovjet korszak oroszországi ikonja – közölte, hogy ideiglenesen bezárja mind a 847 éttermét az országban.

A Pepsi egyike volt azon kevés nyugati termékeknek, amelyeket már a Szovjetunióban is engedélyeztek. A vállalat két gyártóüzemet működtet, valamint snackeket és italokat értékesít Oroszországban, a 2021-es évre vonatkozó legfrissebb éves jelentése szerint.