Célozz meg egy ígéretes piaci szegmenst és a növekedéshez szerezz befektetőket – ez a startup vállalatok filozófiája, és az amerikai tinédzserek sajátos pénzügyi szolgáltatási igényeinek kielégítésére alakult Copper mindkét kezdő lépcsőn túl van: elkezdett dőlni a pénz.

Az alapötlet, amelynek a kivitelezését is hatékonyan valósították meg, azért is lehet vonzó, mert pénzzel bánni tinédzser korában csak elkezd az ember, és azután egész életében folytatja, még több pénzzel. Az első szolgáltató, akihez fordul, ideális esetben hosszú időre megtarthatja ügyfélnek. 

Fintech,Concept,Image.,Double,Exposure,Of,Electronic,Circuit,,Us,Dollar
Fotó: Shutterstock

A tiniknek digitális banki szolgáltatásokat kínáló seattle-i központú Copper tavaly májusban jött létre, októberre már 350 ezer, mostanra 800 ezer ügyféllel rendelkezik. A növekedésre még mindig hatalmasak a lehetőségei: az Egyesült Államokban húszmillió 10-14 éves él, ugyanennyi 15-19 éves, és évről évre érkeznek a potenciális ügyfelek újabb korosztályai.

A terjeszkedéshez a Copper 29 millió dollárt (10 milliárd forintot) szerzett a  kezdő fintech startupokra szakosodott Fiat Ventures kockázati tőke cégtől – írta kedden a Techcrunch.com. "A" szériájú kibocsátásáról van szó, amely egy cég kockázati tőke finanszírozásának első körét jelenti, de egy 9 millió dolláros "nulladik" fordulóra már korábban sor került a Panoramic Ventures, az Insight Partners, az Invesco Private Capital és a többi beszállt befektető részvételével, és a startup ezekkel együtt már összesen több, mint 42 millió dollárt szedett össze.

A máris szép növekedési pályát mutató Coppernek az expanzióhoz azt kell felmérnie, milyen szolgáltatásokra, fintech megoldásokra van szüksége a tinédzsereknek. A startup személyre szóló hitelkártyát ad, hozzáférést 50 ezer készpénz automatához és támogatást az olyan digitális pénztárcákhoz, mint az Apple Pay, a Google Pay és a Samsung Pay. A Copper ugyanakkor tippeket is ad olyan pénzügyi feladatokhoz, mint a költségvetés készítés, vagy a kamatos kamat számolása.

Miközben százezrével érkeztek az ügyfelek, a Copper elkezdett felkészülni a következő lépcsőre is: lehetőséget szeretnének adni a kamaszoknal arra, hogy a számláikról befektetésekre csatornázhassanak át pénzt, a részvényektől a kriptodevizákig. Mégpedig azért, mert azt észlelték, hogy az ügyfeleik ezt szeretnék. 

Irdatlan igény jelentkezett a tinédzserektől, ezért csináljuk

– mondta portálnak Eddie Behringer vezérigazgató, a Copper egyik alapítója.

És amikor a szülőket megkérdeztük erről, ez volt az a pénzügyi téma, aminek a legnagyobb értéket tulajdonítottak – amennyiben hozzáférést tudunk biztosíani a tiniknek, és ehhez a hozzáféréshez hozzárendeljük a houzzá tartozó oktatást

– tette hozzá.

Az alapcél, hogy biztonságos környezetet teremtsenek az ifiknek a befektetésekhez, beleértve különösen a kriptodevizákat. Kockázatos befektetésekhez a gyerekek amúgy is hozzájutnak, például akár a gyakori kereskedésre ösztönző Robinhood platformhoz.

Tehát, a legmagasabb szinten ez úgy merül fel, 'Hogyan tudunk a tiniknek hozzáférést és szabadásgot nyújtani egy olyan környezetben, amely valóban a biztonságos szülői kontrollon alapul' 

– mondta Behringer. Ez egy olyan környezet, amelyben a gyerekek tanulhatnak, miközben befektetnek, és a szülők minden dollárról látják, hova folyik.

Magyarországon a fintech piac messze elmarad kifinomultságban az amerikaitól. A tengeren túl a fintech világában nem a Copper az egyedüli startup, amely a tinédzsereket nézte ki piacául, a náluk előrébb tartó, 3 milliónál is több ügyféllel rendelkező Step például nemrég jelentette be, hogy a nyár elejére a részvényekben és kriptodevizákban való kereskedéshez platformot alkalmazást dob a piacra. Az Onu nevű befektetési alkalmazás máris nyit számlákat gyerekeknek, akik így akár 22 féle kriptodevizával is kereskedhetnek. 

Fintech jelentése: szó szerint "pénzügyi" technológia, az olyan vállalatokra szokták alkalmazni, amelyek innovatív, a klasszikustól eltérő, modern pénzügyi szolgáltatásokat nyújtanak. A fintech szektor fejlődése és a digitalizáció témáiról a Magyar Nemzeti Bank évente jelentést közöl.