Feláll vezérigazgatói székéből Herbert Diess, a Volkswagen első embere – írja a Reuters. A döntés „közös megegyezéssel” született – közölték tőzsdezárás után Wolfsburgban.
Diess utódja Oliver Blume, a Porsche AG igazgatóságának elnöke lesz, aki a korábbi tisztségét is megtartja.
A változás szeptember 1-jei hatállyal lép életbe. A felügyelőbizottság arról is döntött, hogy a VW pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz támogatja Blumét a napi operatív üzletmenetben.
Diess jövője a Volkswagennél többször is kérdésessé vált négyéves vezérigazgatói tevékenysége során, legutóbb tavaly ősszel, amikor a vállalat nagyhatalmú üzemi tanácsával került összeütközésbe elektrifikációs stratégiája és vezetési stílusa miatt.
A VW felügyelőbizottságának elnöke, Hans Dieter Pötsch köszönetet mondott Diessnek. Elmondta, hogy a korábbi vezér
határozottan előmozdította a vállalat átalakítását mind a Volkswagen márka, mind a konszern igazgatótanácsának elnökeként.
Herbert Diess nagy szerepet játszott az e-mobilitás előmozdításában is. Az utóbbi időben azonban jó néhány probléma merült fel, különösen a szabadalmaztatott szoftverek és az informatikai rendszerek fejlesztésének megtorpanása miatt.
A hírre a német autógyártó részvényesei elbizonytalanodtak, a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a részvénykurzus 2,4 százalékkal esett.
A német konszern 8,5 milliárd eurós üzemi eredménnyel zárta az első negyedévet. A Toyota mögött a világ második legnagyobb járműgyártójának számító német konszern 62,7 milliárd eurós árbevétellel zárta 2022 első három hónapját, ami szerény, 0,6 százalékos javulást jelentett az egy évvel korábbi időszakéhoz képest.
Diess a Bayerische Motoren Werke AG korábbi ügyvezetője, 2018-ban lett a Volkswagen vezérigazgatója, a dízel-kibocsátási botrány után, amikor a vállalat vezető elektromosautó-gyártóvá változott. Az út rögösnek bizonyult – a vállalat küszködött, hogy az új elektromos járművekben lévő szoftver megfelelően működjön, és nem érte el az új járművek idei értékesítési céljait Kínában.
Diess gyakran vitatkozott a vállalat nagyhatalmú üzemi tanácsával vezetési stílusa és vállalati stratégiája miatt. Tavaly hetekig bírálat alatt állt, miután figyelmeztette a cég igazgatóságát, hogy ha a vállalat nem gyorsítja fel nagymértékben az elektromos járművekre való átállást, akár 30 000 munkahelyet is elveszíthet a németországi Wolfsburgban található fő üzemében, ami a munkaerő mintegy felét teszi ki.
Decemberben megfosztották egyes feladataitól, vezetői csapatát pedig átszervezték. A munkavállalók képviselői a vállalat felügyelőbizottságában foglalnak helyet, vagyis úgy tűnik így vetettek véget azelmúlt időszakban kialakult vitáknak.