Némileg visszafogta ugyan a JD.com növekedését a kínai gazdaság lassulása, az ázsiai e-kereskedelmi óriás ezzel együtt is a várakozásokat felülmúló árbevétel- és nyereségbővülésről adott számot.

(200618) -- HONG KONG, June 18, 2020 (Xinhua) -- People pose for a group photo to celebrate the listing of JD.com in Hong Kong during a ceremony in Beijing, capital of China, June 18, 2020. JD.com started trading on the Hong Kong market Thursday as the third U.S.-listed Chinese mainland company that completed a secondary listing in Hong Kong.TO GO WITH "JD.com starts trading in Hong Kong" (Xinhua) (Photo by XINHUA / Xinhua via AFP)
Fotó: Hszinhua via AFP

A pekingi központú társaság a koronavírus-járvány miatti szigorú kínai lezárások következtében történetének legszerényebb mértékű forgalombővüléséről adott számot a június végén lezárt második negyedévben. Mint ismert, a kínai gazdaság alig tudta elkerülni a recessziót, a hatalmas ország GDP-je mindössze 0,4 százalékkal bővült. A 267,6 milliárd jüan (40 milliárd dollár) árbevétel 5,4 százalékos növekedésnek felel meg, és meghaladja FactSet elemzői konszenzusában szereplő 262,3 milliárd jüanos várakozást is.

A profit soron még kellemesebb meglepetés a 4,4 milliárd jüan nettó eredmény, a piac ugyanis 1,36 milliárddal kalkulált.

Az értékesítést a pandémia terjedése miatt ismét fellendülő online eladások mellett a JD.com saját, hagyományosan júniusban megtartott „618” nevű, két héten keresztül nagy akciókat kínáló vásárlási fesztiválja is támogatta.

A javuló eredményhez hozzájárult a fegyelmezett költségkontroll is: az általános, marketing- és adminisztratív kiadásait jelentősen le tudta faragni a vállalat. Mindemellett az új üzleti szegmensének veszteségét is mérsékelni tudta, az egy éve még veszteséges logisztikai üzletág pedig ötödével megugró bevétel mellett üzemi szinten nyereségessé vált.

Éppen csak megugrotta a lécet az Alibaba

A koronavírus-járvány miatt elrendelt lezárások nyomán lefékeződött az Alibaba bevételnövekedése, költségcsökkentéssel és külföldi terjeszkedéssel javítanának a számokon.

A JD.com platformja június végén már több mint 580 millió aktív felhasználóval rendelkezett, egy év leforgása alatt 9,2 százalékkal bővült a számuk.

A beszámoló közzététele után 4 százalékkal lódult meg a társaság amerikai tőzsdére bevezetett részvényeinek a kurzusa a piacnyitás előtti kereskedésben, idén azonban piaci értékének bő negyede árazódott ki az árfolyamból.