BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A pandémiás szigor sem tudott kifogni a kínai kereskedelmi óriáson

A várakozásokat felülmúló második negyedéves árbevétel- és nyereségbővülésről adott számot a JD.com, amelynek platformját már csaknem 600 millió vásárló használja.

Némileg visszafogta ugyan a JD.com növekedését a kínai gazdaság lassulása, az ázsiai e-kereskedelmi óriás ezzel együtt is a várakozásokat felülmúló árbevétel- és nyereségbővülésről adott számot.

(200618) -- HONG KONG, June 18, 2020 (Xinhua) -- People pose for a group photo to celebrate the listing of JD.com in Hong Kong during a ceremony in Beijing, capital of China, June 18, 2020. JD.com started trading on the Hong Kong market Thursday as the third U.S.-listed Chinese mainland company that completed a secondary listing in Hong Kong.TO GO WITH "JD.com starts trading in Hong Kong" (Xinhua) (Photo by XINHUA / Xinhua via AFP)
Fotó: Hszinhua via AFP

A pekingi központú társaság a koronavírus-járvány miatti szigorú kínai lezárások következtében történetének legszerényebb mértékű forgalombővüléséről adott számot a június végén lezárt második negyedévben. Mint ismert, a kínai gazdaság alig tudta elkerülni a recessziót, a hatalmas ország GDP-je mindössze 0,4 százalékkal bővült. A 267,6 milliárd jüan (40 milliárd dollár) árbevétel 5,4 százalékos növekedésnek felel meg, és meghaladja FactSet elemzői konszenzusában szereplő 262,3 milliárd jüanos várakozást is.

A profit soron még kellemesebb meglepetés a 4,4 milliárd jüan nettó eredmény, a piac ugyanis 1,36 milliárddal kalkulált.

Az értékesítést a pandémia terjedése miatt ismét fellendülő online eladások mellett a JD.com saját, hagyományosan júniusban megtartott „618” nevű, két héten keresztül nagy akciókat kínáló vásárlási fesztiválja is támogatta.

A javuló eredményhez hozzájárult a fegyelmezett költségkontroll is: az általános, marketing- és adminisztratív kiadásait jelentősen le tudta faragni a vállalat. Mindemellett az új üzleti szegmensének veszteségét is mérsékelni tudta, az egy éve még veszteséges logisztikai üzletág pedig ötödével megugró bevétel mellett üzemi szinten nyereségessé vált.

Éppen csak megugrotta a lécet az Alibaba

A koronavírus-járvány miatt elrendelt lezárások nyomán lefékeződött az Alibaba bevételnövekedése, költségcsökkentéssel és külföldi terjeszkedéssel javítanának a számokon.

A JD.com platformja június végén már több mint 580 millió aktív felhasználóval rendelkezett, egy év leforgása alatt 9,2 százalékkal bővült a számuk.

A beszámoló közzététele után 4 százalékkal lódult meg a társaság amerikai tőzsdére bevezetett részvényeinek a kurzusa a piacnyitás előtti kereskedésben, idén azonban piaci értékének bő negyede árazódott ki az árfolyamból.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.