Némileg visszafogta ugyan a JD.com növekedését a kínai gazdaság lassulása, az ázsiai e-kereskedelmi óriás ezzel együtt is a várakozásokat felülmúló árbevétel- és nyereségbővülésről adott számot.
A pekingi központú társaság a koronavírus-járvány miatti szigorú kínai lezárások következtében történetének legszerényebb mértékű forgalombővüléséről adott számot a június végén lezárt második negyedévben. Mint ismert, a kínai gazdaság alig tudta elkerülni a recessziót, a hatalmas ország GDP-je mindössze 0,4 százalékkal bővült. A 267,6 milliárd jüan (40 milliárd dollár) árbevétel 5,4 százalékos növekedésnek felel meg, és meghaladja FactSet elemzői konszenzusában szereplő 262,3 milliárd jüanos várakozást is.
A profit soron még kellemesebb meglepetés a 4,4 milliárd jüan nettó eredmény, a piac ugyanis 1,36 milliárddal kalkulált.
Az értékesítést a pandémia terjedése miatt ismét fellendülő online eladások mellett a JD.com saját, hagyományosan júniusban megtartott „618” nevű, két héten keresztül nagy akciókat kínáló vásárlási fesztiválja is támogatta.
A javuló eredményhez hozzájárult a fegyelmezett költségkontroll is: az általános, marketing- és adminisztratív kiadásait jelentősen le tudta faragni a vállalat. Mindemellett az új üzleti szegmensének veszteségét is mérsékelni tudta, az egy éve még veszteséges logisztikai üzletág pedig ötödével megugró bevétel mellett üzemi szinten nyereségessé vált.
Éppen csak megugrotta a lécet az AlibabaA koronavírus-járvány miatt elrendelt lezárások nyomán lefékeződött az Alibaba bevételnövekedése, költségcsökkentéssel és külföldi terjeszkedéssel javítanának a számokon. |
A JD.com platformja június végén már több mint 580 millió aktív felhasználóval rendelkezett, egy év leforgása alatt 9,2 százalékkal bővült a számuk.
A beszámoló közzététele után 4 százalékkal lódult meg a társaság amerikai tőzsdére bevezetett részvényeinek a kurzusa a piacnyitás előtti kereskedésben, idén azonban piaci értékének bő negyede árazódott ki az árfolyamból.