BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több Lufthansa-részvény vándorol a leggazdagabb német zsebébe

Klaus-Michael Kühne, a Kühne+Nagel Holding többségi tulajdonosa azután sem áll le a Lufthansa részvényeinek felhalmozásával, hogy év eleje óta a német államot is megelőzve az európai piacvezető légitársaság legnagyobb részvényesévé vált.

Rendületlenül folytatja a Lufthansa-részvények vásárlását Németország leggazdagabb embere – írta a Bloomberg szerdán. Klaus-Michael Kühne, a Kühne+Nagel Holding többségi tulajdonosa azután sem áll le a német cég részvényeinek felhalmozásával, hogy év elején 15 százalék fölé növelte részesedését, amivel most már a német államot is megelőzve az európai piacvezető légitársaság legnagyobb részvényesévé vált.

05 September 2022, Bavaria, Hallbergmoos: An engine and the tail unit of the Luftwaffe's "Konrad Adenauer" government aircraft are seen outside the Lufthansa Technik hangar at Munich Airport.
Fotó: Stefan Puchner / AFP

„Érdeklődésem töretlen a Deutsche Lufthansa iránt” – közölte a 85 éves üzletember.

A közelmúltban konstruktív megbeszélést folytattam a felügyelőbizottság és az igazgatótanács elnökével, ami megerősítette szándékomat további részvények vásárlására, amint lehetőség nyílik rá

– indokolt Kühne.

A logisztikai szolgáltatások nyújtásából milliárdossá vált Kühne, aki szívesen beülne a Lufthansa igazgatótanácsába is, a Bloomberg Billionaires Index szerint 31,3 milliárd dolláros vagyonnal rendelékezik. Ő a Kühne+Nagel, azaz a világ legnagyobb tengeri szállítmányozójának többségi tulajdonosa és tiszteletbeli elnöke.

Noha a mágnás nem árulta el, hogy mekkora pakettre szeretne szert tenni, az utóbbi időben egyértelmű trend bontakozott ki a logisztikai cégek körében, jól látható, hogy 

több nagy hajózási vállalat is a kereskedelmi célú légi közlekedésbe kíván befektetni.

Különösen érdeklődnek a Lufthansához hasonlóan kiemelkedő teherszállítási üzletággal is rendelkező légi fuvarozók iránt, amit az elmúlt években a fuvarozási boom révén felhalmozott nyereségük, illetve a légitársaságok részvényeinek gyengülése tesz lehetővé. Bár a Lufthansa külön teherszállító repülőgépekből álló flottát is üzemeltet, utasszállító repülőgépein is szállít kereskedelmi árucikkeket.

A Kühne+Nagel egyébként 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a német Hapag-Lloyd hajózási vállalatban is, amely eddig nem tett kísérletet a légi közlekedésbe való betörésre.

a lufthansa árfolyama
 

A Hapag-Lloyddal ellentétben a francia CMA CGM logisztikai óriáscég nyitott a terjeszkedésre, hiszen májusban részesedésszerzésről állapodott meg az Air France-KLM-mel, míg az olasz-svájci konténerszállító óriáscég, az MSC Mediterranean Shipping Company a Lufthansával közös ajánlatot tett az Alitalia romjain létrejött ITA olasz légitársaság megvásárlására, jóllehet az olasz kormány végül az Air France-KLM és a Delta Air Lines konzorciumával kezdett kizárólagos tárgyalást.

A Lufthansa részvényei a frankfurti tőzsde második vonalát képviselő MDAX tőzsdeindex második legjobb teljesítményét nyújtották szerda délelőtt, az árfolyam 2 százalékkal 6 euró fölé nőtt.

A részvények drágulása persze legalább annyira köszönhető a sztrájkot kilátásba helyező szakszervezetekkel kedden, a kétnaposra tervezett munkabeszüntetés megkezdése előtti utolsó pillanatban létrejött megállapodásnak és a sztrájk lefújásának.

„A pénzügyi és strukturális kérdéseket tartalmazó átfogó csomag lényegi elemeiről már megállapodtunk, de az elkövetkező napokban még ki kell dolgozni a részleteket” – közölte a Vereinigung Cockpit szakszervezet.

A Lufthansa sem tárta fel az alku részleteit. A sztrájk lemondása különösen az utasok számára jó hír – hangsúlyozta a cég szóvivője.

A járataink menetrend szerint közlekednek az elkövetkező napokban. Örülünk, hogy a szakszervezettel folytatott konstruktív tárgyalások során sikerült megoldást találnunk

– mondta még el a szóvivő.

Sztrájkba lépnek a Lufthansa pilótái

Holnap leáll a német légitársaság: az idei évre 5,5 százalékos béremelést, 2023-tól pedig inflációkövető emelést követelnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.