A H&M – a világ második legnagyobb divatcikk-kereskedő hálózata – csütörtökön 10 százalékos növekedést jelentett a szeptember–novemberi nettó árbevételéről éves összevetésben, ami némileg meghaladja a 9,5 százalékos piaci várakozásokat.

Fotó: Frederik Sandberg / AFP

A szeptember–novemberi nettó árbevétel, a H&M negyedik pénzügyi negyedévében 62,5 milliárd svéd korona (6,13 milliárd dollár) volt, szemben az egy évvel korábbi 56,8 milliárd koronával, míg a Refinitiv által megkérdezett elemzők átlagosan 62,17 milliárd koronát jósoltak.

„A H&M csoport oroszországi és fehéroroszországi érdekeltségeit a negyedév során felszámolták, a fennmaradó készleteket eladták, az utolsó üzletek november 30-án bezártak” – áll a vállalat közleményében.

A negyedév folyamán Kínában mintegy 25-50 üzletet zártak be ideiglenesen az újabb Covid-járványok miatt.

A H&M, amely nehezen tudott lépést tartani a fő rivális Zarával, a múlt hónapban az első nagy európai kiskereskedő lett, amely jelentősebb elbocsátásokat hajtott végre azért, hogy évi 2 milliárd svéd koronát tudjon megtakarítani.