Sikeresen, 20 százalékkal növelte felhasználói bázisát a Spotify, a platformnak már 489 millió, legalább havi rendszerességgel visszatérő hallgatója van – derült ki a vállalat gyorsjelentéséből.
A hatalmas és dinamikusan növekvő tábor ugyanakkor egyelőre nem hozta el a profitfordulót a vállalat számára:
a cég 270 millió eurós veszteségről számolt be a 2022-es üzleti évéről.
A negatív eredmény különösen az egy évvel korábbi 39 milliós veszteséggel szembeállítva látványos. A Spotify vezetősége ugyanakkor minden részvényest megnyugtat: a rossz eredmények mögött a háttérben folyamatosan zajló fejlesztésekkel kapcsolatos kiadások állnak, ezek azonban hamarosan termőre fordulhatnak.
A Spotify nemrég közel egymilliárd dollárt költött a podcastok piacára való betörésre: leigazolták többek közt az Obama házaspárt, Meghan Markle-t és Harry herceget, illetve a legnépszerűbb podcastert, Joe Rogant is. Azóta pedig a hangoskönyvek világát is meghódították, 300 ezer művet elérhetővé téve a platformon.
A fejlesztések mellett a vállalat karcsúsít is: múlt héten jelentették be 600 alkalmazottuk elbocsátását, ami közel 6 százalékos leépítés.
A nyereségessé válás felé vezető úton a Spotify az egyéni előfizetési csomagok árának emelését is tervezi, ami az amerikai piacra való belépésük óta változatlan volt, a családi csomagok árát nemrég már feljebb vitte a cég. Az előfizetések árának emelése gyakorlatilag elengedhetetlen a vállalat számára, mivel ez a legnagyobb bevételi forrásuk.
Előfizetőik száma 14 százalékkal, 205 millióra, a tőlük befolyó összeg pedig 18 százalékkal, 2,72 milliárd euróra nőtt.
Emellett a reklámbevételek is növekedni tudtak (14 százalékkal), de 449 millió eurós szintjük még így is csak az előfizetőktől befolyó összeg töredékét tette ki.
A jelenlegi pénzügyi évre a cég 500 millió felhasználóval és 207 millió előfizetővel számol, 3,1 milliárd eurós bevétel mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.