Tavaly a negyedik negyedévben a Hyundai világszerte több mint 1,038 millió járművet értékesített, ebből 192 ezret Dél-Koreában. Az ázsiai országban az eladások 3,3 százalékkal nőttek, míg a külpiaci értékesítések 9,3 százalékkal gyorsultak. A távol-keleti vállalat negyedéves bevétele 24,2 százalékkal ugrott, és elérte a 38,5 ezer milliárd vont – derül ki a cég jelentéséből.

WRC Vodafone Rally Portugal 2022 Ott TANAK (EST) and Martin JARVEOJA (EST) in HYUNDAI i20 N Rally 1 of HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM in action during the SS6 - Gois of the WRC Vodafone Rally Portugal 2022 in Matosinhos - Portugal, on May 20, 2022. (Photo by Paulo Oliveira / NurPhoto) (Photo by DPI / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Getty Images

A nettó nyereség 1,7 ezer milliárd von, ez 144 százalékkal több 2021 azonos időszakához képest.

Tavaly az autógyártó világszerte több mint 3,9 millió járművet értékesített, ez 1,3 százalékkal több, mint 2021-ben. Az éves bevétel 21,2 százalékkal, 142,5 ezer milliárd vonra (egy forint körülbelül 3,47 von) nőtt. A nettó nyereség közel 8 ezer milliárd vont ért el, ami több mint 40 százalékos növekedés a 2021-es adatokhoz képest. A Hyundai azzal indokolta a jó eredményét, hogy optimalizálta az üzemek termelését, javult az alkatrészhiány, valamint a modelljei továbbra is népszerűek a vevők körében. Kiemelték a Grandeur szedánt, a SUV-okat és a Genesis modellcsaládot.

A Hyundai árfolyama 5 éves
 

A vállalat közölte, hogy a főbb autópiacokon továbbra is erős keresletre számít és lendületes növekedést prognosztizál az elektromos járművek értékesítésében, beleértve az Egyesült Államokat is. A Hyundai 10,5–11,5 százalékos bevételnövekedést tervez az idei évre. Az észak-amerikai járműeladások 9,6 százalékos megugrására és a kínai értékesítések 20,5 százalékos emelkedésére számít, enyhítve ezzel azokat az aggodalmakat, amelyek szerint a lanyhuló világgazdasági kereslet visszafoghatja az autóeladásokat. 

A washingtoni politikának való megfelelés érdekében a Hyundai tavaly kezdte meg első villanyautógyárának építését az Egyesült Államokban, a tervek szerint 2025-től Georgia államban készítenék a járműveket. Ennek hátterében az áll, hogy Joe Biden elnök kormánya adókedvezményt nyújt az elektromos autókra, de csak a belföldön gyártottakra, amiből így egyelőre kimarad a Hyundai.

Hatalmas bővülés előtt az indiai villanyautó-piac

Elektromos autók gyártását tervezi Indiában a Renault, kihasználva a hatalmas felvevőpiac előtt álló bővülés lehetőségét, amelyet a kormány elektrifikációs programja kínál. Narendra Modi kabinetje a villanyautók jelenlegi csupán 1 százalékos részesedését az eladásokban 2030-ra 30 százalékra kívánja feltornászni. Ennek eléréséhez beruházási boom szükséges.