BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkednek a brit kereskedelmi láncok

A tavalyi főszezon után nagyobb forgalomról és több bevételről beszámoló brit kereskedelmi láncok terjeszkedésbe kezdtek: a Marks & Spencer több üzlet nyitását tervezi, míg a Sainsbury’s a gyorsabb kiszállításon dolgozik.

A brit kiskereskedelmi vállalat, a Marks & Spencer (M&S) 20 üzletet tervez nyitni az Egyesült Királyságban, amivel mintegy 3400 munkahelyet teremt a a szigetországban – írja a Reuters.

Shoppers pass a Marks and Spencer Group Plc retail store on the high street in Southend-on-Sea, UK, on Wednesday, Dec. 21, 2022. Brexit has left the UK economy 5.5% smaller than it would have been and added to the squeeze on public services thats behind strikes crippling the railways and National Health Service, a prominent research group concluded
Fotó: Chris Ratcliffe / Bloomberg via Getty Images

Ebből 12 élelmiszerboltot nyitnak Anglia több városában (Stockport, Barnsley) és Skóciában (Largs), míg nyolc kereskedést plázákban – többek között a birminghami Bullring és manchesteri Trafford Centre bevásárlóközpontokban – hoznak létre, ahol ruhák is kaphatók lesznek.

A cég tavaly novemberben közölte, hogy hogy 2028-ig 104-ről 420-ra növeli a csak élelmiszereket árusító üzleteinek számát, miközben 180-ról 67-re csökkenti a mindent árusító boltok számát. A Marks & Spencer vezérigazgatója, Stuart Machin szerint a beruházással azt a céljukat valósítják meg, hogy a vállalat az Egyesült Királyság minden területén jelen legyen és munkahelyeket teremtsem.

Az üzletnyitásokkal 480 millió fontra, azaz 216 milliárd forintra nő a M&S terjeszkedésre elkülönített beruházási kerete.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a 139 éves múltra visszatekintő Marks & Spencer élelmiszereladásai a november 27-től január 7-ig tartó hetekben, vagyis a főszezonban 6,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, amivel a vállalat történelmi rekordot állított fel. Ruházati cikkekből és kiegészítőkből 8,6 százalékos pluszbevételt könyvelhettek el. Stuart Machin vezérigazgató az eredményeiket méltatva kifejtette, hogy az M&S eladásai az élelmiszereknél mind mennyiségben, mind értékben dinamikusabban növekszik a piaci átlagnál, míg a ruházati cikkeknél immár hetedik éve őrzi első helyét a brit kiskereskedelemben.

Közben a piac más szereplői sem tétlenkednek: az Egyesült Királyság második legnagyobb szupermarket-hálózata, a Sainsbury’s összefogott a Just Eat Takeaway nevű online ételrendelő és -szállító céggel, hogy gyorsabb házhoz szállítást tegyen lehetővé az ország egész területén. A vásárlók a Just Eat alkalmazás segítségével a Sainsbury’s-tól megrendelt termékeket 30 percen belül kézhez kaphatják majd.

A partnerség február végéig több mint 175 üzlettel indul, és még idén kiterjesztik az egész országra. Ugyan a Sainsbury’s Chop Chop néven rendelkezik saját online kiszállítási szolgáltatással, de az csak egy óra alatti kézbesítést garantál. A Just Eat egyébként több hasonló megállapodást is kötött már a brit piac szereplőivel.

Meg sem kottyan a megélhetési válság a kereskedelmi láncoknak

Záporoznak az év végi forgalmi adatok a brit kiskereskedelem legnagyobb vállalataitól. A megélhetési válság egyelőre nem mutatja a jeleit a piacon, de ennek az infláció előli menekülés, a felvásárlási láz lehet az oka.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.