A J Sainsbury Plc, az Egyesült Királyság második legnagyobb szupermarket-hálózata 50 millió fontot költ el azért, hogy megfizethetőbbé tegye a karácsonyt a vásárlók számára – írja a Bloomberg.
A Sainsbury’s emellett ígéretet tett arra, hogy a következő két évben 500 millió fontot költ arra, hogy alacsonyan tartsa az árakat. Szerintük a tervezett 550 millió font a legmagasabb összeg, amelyet valaha az árinfláció elleni küzdelemre fordítottak.
A legújabb lépés részeként több mint 15 millió fontot szánnak arra, hogy gátat szabjanak az árak gyors emelkedésének, és egy karácsonyi sült fogás ára fejenként 4 font alatt maradjon. Az élelmiszerlánc megpróbál enyhíteni a magas költségeken, és igyekeznek minél alacsonyabb árakkal segíteni a vásárlóknak.
A magas és a megélhetési válság miatt a fogyasztók egyre tudatosabbak, a saját márkás termékekkel és a kisebb kiszerelésekkel igyekeznek pénzt spórolni. A Brit Iparszövetség szerint a vásárlók egyre takarékosabbak lesznek, ugyanis az Egyesült Királyság recesszióba került. Bár az elemzők szerint a visszaesés „rövid és sekélyes” lesz, a fogyasztókra hatalmas nyomás nehezedik.
Az árcsökkentés elsősorban nem a társadalmi felelősségvállalás miatt történik, hanem a brit élelmiszerláncok közötti erős verseny miatt. Míg a Big Four, a Tesco, a Sainsbury’s, az Asda és a Morrisons két évtizeden keresztül az ágazat élén volt, a gazdasági visszaesés miatt bizonytalanná vált a piaci helyzetük. Szeptemberben a német Aldi felkerült a negyedik helyre, a Lidl pedig alig lemaradva követi, hála az alacsony árakra épülő üzleti politikájának.