A J Sainsbury Plc, az Egyesült Királyság második legnagyobb szupermarket-hálózata 50 millió fontot költ el azért, hogy megfizethetőbbé tegye a karácsonyt a vásárlók számára – írja a Bloomberg.

UK Cost Of Living Crisis A lone woman looks at her phone while other members of the public, some of them with carrier bags and wearing winter clothes, pass her by outside the doors of a Sainsbury's, one of Britain's largest supermarkets, amid declining consumer spending and a cost of living crunch in the country on 28th February, 2022 in Leeds, United Kingdom. The latest economic analysis points towards huge blows in consumer spending and confidence in the UK as energy bills and the cost of basic goods rise in tandem, with inflation predicted to peak at nearly 8% and float above 6% for most of the year. (photo by Daniel Harvey Gonzalez/In Pictures via Getty Images)
Fotó: Daniel Harvey Gonzalez

A Sainsbury’s emellett ígéretet tett arra, hogy a következő két évben 500 millió fontot költ arra, hogy alacsonyan tartsa az árakat. Szerintük a tervezett 550 millió font a legmagasabb összeg, amelyet valaha az árinfláció elleni küzdelemre fordítottak. 

A Sainsbury’s árfolyama
 

A legújabb lépés részeként több mint 15 millió fontot szánnak arra, hogy gátat szabjanak az árak gyors emelkedésének, és egy karácsonyi sült fogás ára fejenként 4 font alatt maradjon. Az élelmiszerlánc megpróbál enyhíteni a magas költségeken, és igyekeznek minél alacsonyabb árakkal segíteni a vásárlóknak.

A magas infláció és a megélhetési válság miatt a fogyasztók egyre tudatosabbak, a saját márkás termékekkel és a kisebb kiszerelésekkel igyekeznek pénzt spórolni. A Brit Iparszövetség szerint a vásárlók egyre takarékosabbak lesznek, ugyanis az Egyesült Királyság  recesszióba került. Bár az elemzők szerint a visszaesés „rövid és sekélyes” lesz, a fogyasztókra hatalmas nyomás nehezedik.

Az árcsökkentés elsősorban nem a társadalmi felelősségvállalás miatt történik, hanem a brit élelmiszerláncok közötti erős verseny miatt. Míg a Big Four, a Tesco, a Sainsbury’s, az Asda és a Morrisons két évtizeden keresztül az ágazat élén volt, a gazdasági visszaesés miatt bizonytalanná vált a piaci helyzetük. Szeptemberben a német Aldi felkerült a negyedik helyre, a Lidl pedig alig lemaradva követi, hála az alacsony árakra épülő üzleti politikájának.