Várakozáson felüli, de erőtlen negyedéves számokat tett közzé az Alibaba az amerikai tőzsdenyitás előtt. Úgy tűnik, a kínai e-kereskedelmi óriás jól tűrte a zárlatot, amelyet csak az év végén oldottak fel , de lassult a növekedése. Valószínűleg profitál a karantén utáni nyitásból, bár ennek hatása csak a negyedév utolsó harmadában jelentkezhetett. A hongkongi tőzsdén jegyzett 4 százalékot pattant csütörtökön napon belül a gyorsjelentésre várva, végül közel 2,4 százalékos pluszban zárt.

Novel coronavirus / China
Fotó: AFP

A vállalat negyedik negyedéves bevételei az előző év azonos időszakához képest 2 százalékkal, 247,76 milliárd jüanra (35,92 milliárd dollárra) emelkedtek,  míg a Refinitiv elemzői konszenzusa 245,18 milliárd jüan volt. 

A The Wall Street Journal emlékeztet, hogy 

a harmadik negyedévben még 3 százalékkal bővült a bevétel. 

Az egy amerikai jegyzett letéti jegyre (ADR) jutó eredmény 19,26 jüan lett, ez 14 százalékos növekedés év per év alapon. Az elemzői várakozás 16,26 jüan volt. A profit soron 46,82 milliárd jüant jelentett a cég, s ez 69 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az elemzők 34,02 milliárd jüanra számítottak.

Az eredmény kiugró növekedése a bázishatással magyarázható,

egy évvel korábban ugyanis zsugorodott a profit a digitális médiához és szórakoztatóipari üzletághoz kapcsolódó goodwill értékvesztése miatt. 

 

Az Alibaba árfolyama 2023-tól
 

„Stabil negyedévet tudhatunk magunk mögött, annak ellenére is, hogy a karantén intézkedések miatt visszaesett a kereslet, s az ellátási lánc zavarai is akadályozták a működést” – mondta Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója.

Tavaly decemberben a kiskereskedelmi forgalom, amely a belföldi fogyasztás mutatója Kínában, 1,8 százalékkal visszaesett év per év alapon. Ám a fizikai áruk e-kereskedelmi értékesítése ennek ellenére 12,9 százalékkal emelkedett a pekingi kormányzati adatok szerint.
Elemzők arra számítanak, hogy 

az Alibaba bevételei gyorsabban emelkednek a következő negyedévekben,

összhangban a kínai gazdaság újranyitásával, amely a várakozások szerint fogyasztásvezérelt növekedést indíthat.

Az Alibaba két legfőbb versenytársa a JD.Com és az újabban az Amazon kihívójaként is fellépő Pinduoduo. Idén év elején az aktivista befektető Ryan Cohen szállt bele az Alibabába, részvényvásárlási programot sürgetve. Ennél izgalmasabb, hogy már a kínai hatóságok is részesedést szereztek az Alibaba leányvállalatában, míg az anyacég Hangcsou önkormányzatával írt alá együttműködési megállapodást. És nemrégiben az Alibaba is bejelentette a maga új generációs mesterséges intelligenciáját.